Jump to content

Modifisere stokk på remington 700


Recommended Posts

Jeg har en eldre Remington 700 adl med trestokk i kal 308. Problemet er at jeg synes den er ganske ubehagelig å skyte med og jeg mistenker at stokken er problemet. Jeg er ingen kjempe men er drøye 1,85 høy og lang i armene. Jeg synes liksom stokken føles litt liten og rekylen kjennes kraftigere enn den bør i et relativt lett kaliber som 308. Jeg har tenkt på å kjøpe en laminatstokk fra R.Hansen men kanskje jeg like gjerne skulle få montert en litt tjukk kolbekappe på den stokken jeg har? Problemet er at pistolgrepet også føles så lite/lite fyldig.

Jeg vet ikke hva dere tror,jeg er ingen dreven skytter men har skutt med 30-06 og opplevd mindre ubehag enn med 308-en.

Jeg lurer litt på alderen på børsa også. Jeg har sett at nyere børsen har en flat, nettskåret "kule" på hevarmen. På min er denne kula nesten rund og helt glatt. Vet noen når denne forandringen ble gjort?

Helt til slutt: hvor vanskelig og dyrt er det å få ettermontert underbeslag på adl-en?

Link to comment
Share on other sites

Det du ikke får til en Rem 700 er ikke verdt å ha. Alt du kan tenke deg og litt til er og har blitt produsert.

Om du slår inn Reminton 700 stock på google vil du nok få 7 sifret antall treff.

 

Å modifisere en Adl til Bdl er litt trøblete om du ikke har tilgang til en overfres. Underbeslaget skal da felles inn i stokken du allerede har og dette må være nøyaktig slik at du ikke får spenninger i kassa. Får du det går presisjonen rett vest.

 

Når det gjelder trearbeider har vi svært gode erfaringer med Tyristubben treprodukter på Høland. De lager også en hel del passende stokker til rifla di og kan helt sikkert ordne litt skreddersøm om du er lenger enn normalt. Kikk på hjemmesiden deres.

Link to comment
Share on other sites

MEN du kan og få bra resultat, jeg har en som er bygd om til BDL, denne er det svært god presisjon i og den fungerer plettfritt. Men skulle jeg fikset det igjen så hadde det blitt løse magasiner, gjerne av militær type, slik at du feks kan få 10sk mulighet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...