Jump to content

Første hagle. Hvilken?


Sollie

Recommended Posts

Hei!

 

Holder nå på å ta jegerprøven og vil begynne å se på hvilken hagle jeg skal ha meg. Prøven tar jeg 3. juni og jeg vil ha søknaden klar til levering så fort som mulig, så den leveres rett etterpå (Hvis jeg består selvfølgelig).

 

Har tenkt å holde meg under 10000 inkludert koffert, pussesett, reim og alt slikt nødvendig. Så rundt ca. 7500 syns jeg er maks. Jeg har nesten bestemt meg for O/U hagle, men halvauto frister også litt (må i såfall finne ut hvilken før søknaden fylles ut, og da kan jeg like gjerne begynne å se nå).

 

Hagler jeg har sett på til nå er Lanber Gyttorp og Weatherby SA-08 (ny halvauto på XXL, selv om det ikke frister å handle på XXL av kjente årsaker). Har enda ikke klådd noe på dem så vet enda ikke om de passer meg. Av en eller annen grunn har jeg ikke særlig lyst på Baikal, så om noen foreslår det må det en del overbevisning til :). Andre forslag?

 

Rogne våpen ligger like i nærheten, men en på skolen sier jeg heller bør dra til Axel Bruun i Trondheim Sentrum. Noen tanker der?

 

Uansett hvilken hagle blir det sikkert ikke kjøp før i sommerferien.

 

 

Martin

Link to comment
Share on other sites

Sist gang jeg var innom Axel Bruun AS var jaktavdelingen et litt trist kapittel, men jeg kjenner ikke til kunnskapen hos de som jobber der. Anbefaler i allefall å snakke med fagfolk, og da er vel Rogne et bra tips. Prøv gjerne forskjellige hagler, hold i dem, kjen på dme Kast de opp til skuldra osv. Så finner du kanskje den rette.

Link to comment
Share on other sites

A)

Er Rye sport fortsatt oppegående som butikk? mener å huske de hadde opphørssalg for neon år tilbake

B)

Er websiden oppdatert, når er informasjonen fra? (Kan være flere år gammel)

C)

Er våpent så uinteressant for kjøpere at det har vært umulig å få solgt? (Hvor lenge har det vært i butikken?)

D)

Er våpenet nytt, og ikke brukt?

 

Osv

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...