Jump to content

CZ SP-01 avtrekksproblem.


Doppelganger

Recommended Posts

Klubben her har en SP-01 Shadow som i det siste har begynt å oppføre seg som en gammel Nagant-revolver: i SA-modus, når man trykker avtrekkeren pent og sakte inn så er det noe som glipper, slik at avtrekkeren presses fremover igjen i stedet for at hanen faller på vanlig vis.

 

Pistolen er ikke skrudd på eller fiklet med. Har gått kanskje 1000 skudd.

 

Er det noen som har tips til fix?

Link to comment
Share on other sites

Jepp, har slitet endel med noe lignende på min SP-01, slengte inn endel olje overavtrekksdelene og det hjalp en smule, så så jeg avtrekkstopp skruen øverst på avtrekkeren, en halv omdreining ut med den og nå faller hammeren akkurat som den skulle.

 

Prøv den, og se om det hjelper noe på din og.

Link to comment
Share on other sites

Pistolen har et "timing" problem. Altså går pistolen over i double action modus modus etter at singel action slipper hammeren. Dette kan greit fikses, ved litt filing/bryning, men helst av en som har litt greie på dette. Litt betenkelig dog at pistolen har blitt slik av seg selv. Normalt oppstår slike ting ved bytte av deler. Jeg ville tittet nøye på mekanismen og sett om det er noe unormal slitasje noe sted. Hvis pistolen var ny for 1000 skudd siden hadde jeg sendt den rett tilbake til forhandler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...