Jump to content

Alt-i-ett kikkert eller to forskjellige?


kjetilh

Recommended Posts

Sitter bom fast i kikkertjungelen.

Har egentlig lyst på Meopta R1 3-12x56 med lys, men hater komfyrbryter-tårna på de.

har også kikket på bushnell 2,5-16x50 med lys men her er det dårlig med forhandlere, og prisen er litt høy.

Skal jeg gi opp leitinga etter et altmuligsikte og heller begynne med å finne et lettere jaktsikte alà 3-9x og et langholdsikte??

har så grådig lyst på slike target turrets, siden jeg er en aktiv klikker, må i det minste kunne nullstille tårnet etter innskyting.

hva skal jeg gjøre?

Noen med erfaring fra bushnellsiktet forresten? Bushnell Elite 6500 2,5-16x50

Link to comment
Share on other sites

Alt mulig med samme børsa :-)

Har blitt bedt med på hjort og elgjakt for første gang nå til høsten, men skyter ellers alt fra papp, ender, rev, grevling+++ og rådyr. billig-vilt som duer og annet fjærkre får smake salongen eller hagla.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter og og ser etter en alt-mulig-kikkert og lurer på Vortex viper pst som kommer på markedet i juni/juli. Den modellen som jeg føler er mest aktuell er 4-16x50 FFP mil/mil. Men vil 4 som minste forstørrelse bli at for stort til at det kan kalles en allrounder?

 

Jeg har foreløpig ikke mulighet til å delta på elgjakt, men på reins- og hjortejakt har jeg en fot innenfor.

 

Har også sett på bushnell 2,5-16, men hva er det man "ofrer" for å få det store zoom-området? Har lest at swaro z6 med stort zoom-området taper mye egenskaper i dårlig lys? Vil dette gjelde for bushnellen?

 

Mads

Link to comment
Share on other sites

Men vil 4 som minste forstørrelse bli at for stort til at det kan kalles en allrounder?
I hvert fall etter in mening; ja. Jeg mener at de beste allroundere starter på 1,5x

 

Har lest at swaro z6 med stort zoom-området taper mye egenskaper i dårlig lys? Vil dette gjelde for bushnellen?
Det er ikke sannsynlig at Burris har vært villige til å gjøre det bedre en Swarovski. Tross alt, har de USA som hjemmemarked, og der er ikke, så vidt jeg vet, nattjakt lov.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...