Jump to content

Vettug pris på en Sako 75 m/Laukonen-skjefte


brodsjo

Recommended Posts

Hei, jeg har en Sako 75 m/ laukonen-skjefte, hva er en vettug pris på denne når jeg skal selge?

 

"Tilbehør":

- Nytt rustfritt Walter løp 21mm, kamra til 260rem og gjenget. Skutt 5-600skudd

- 2 magasiner

- Laukonenskjefte i god stand

- Ellers i flott stand.

- Nypris i 2006: kr 18.000.

 

Prisforslag?

Link to comment
Share on other sites

Ikke tenk tanken å selge den engang, du vil angre på sekundet :)

 

Ontopic:

 

Har sett at de fleste ligger fra 11 til 14 000kr på finn ihvertfall, hva de blir solgt for vet man jo ikke. Jeg fikk min for 10 000, men mener de er verdt nypris 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mener også at et slikt gevær er verdt mye mer.

 

Men så har jeg nå blitt innstilt på å selge, for etter kjøp av Sauer så står den nå uten kikkert.

 

Har lagt den ut på finn, men på ei uke ikke en e-post/telefon. Har lagt den ut for kr. 11500 med 2 magasiner og ganske nytt rustfritt løp.

 

Er det en for høy pris?

Link to comment
Share on other sites

Har tittet på annonsen din et par ganger.

Var egentlig intresert selv, men siden du fått satt inn en rustfri pipe i et ellers blånert våpen, og har fikla med kolbekappa og fått på en som ikke ser ut til å passe størelsesmesig til stokken slo jeg det raskt fra meg.

Mulig det er funksjonelt, men personlig synes jeg ikke rifla var særlig pen å se på med det oppsettet du har valgt!

Det trekker definitivt ned prisen.

Det er også no "dritt" etter min mening med den låseanordningen på boltmoffa.

Kompisen min solgte en Laukonen i 6,5 adskillig penere enn din med utskutt orginalpipe til 7000kr.

Min er også i 6,5 og er på sin fjerde pipe nå og det er ingen tvil om at det er gode våpen, men vi kan ikke forvente å få igjen det de er vært ved salg.

Antallet inntreserte kjøpere til konkuranserifler i 260 tror jeg er sterkt begrenset, de langt fleste vil nok foretrekke 6,5 eller 223. Hadde du vært smart og satt i en pipe i 6XC eller 6,5x47 når du byttet pipe hadde nok rifla vert solgt allerede. Tror også den blir lettere og selge om du setter i orginalpipa igjenn.

Siden du ber om pris, blir mitt svar at jeg tror du skal være fornøyd om du får 8-10konger for den :D

Ser foresten at det ligger ute en penere og mer kurant Laukonen i 6,5 til 11000kr på finn.no hos Jakt og friluft.

 

Lykke til med salget, håper du finner den rette som "bare må ha den" og har "pengsiht" nok :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enig i mye du skriver. Rustfritt løp ser ikke alltid like fint ut. Kolbekappa og kolben kunne vært bedre samstemt, men har blitt veldig god, men ser helt klart hva du mener. Hadde jeg hørt om f.eks. 6XC når jeg bytta løp i fjor så hadde jeg nok valgt det pga fabrikkammunisjon. 260 valgte jeg pga kombinasjonen 6,5-kule og 308-hylse, og det har gitt god presisjon. Ellers synes jeg personlig at både skjefte og løp ser pent ut, men hver sin smak ;-)

 

Tok utgangspunkt i den fra J&F der det ikke står noe om løpet og plussa på 500kr for 1 ekstra magasin.

 

Det kan nok være jeg må ned litt på pris, men det er ikke noe jeg MÅ selge og kanskje jeg heller velger å bygge ei god jaktbørse av den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...