Jump to content

Presisjonsproblemer etter bytte av stokk på T3.


East Clintwood

Recommended Posts

Jeg har et spm som sikkert er enkelt å svare på, men jeg vet ikke svaret.

Jeg har en Tikka T3 i sort plast, kom over en ny laminatstokk til T3 på internett og kjøpte denne.

Etter at jeg bytta til trestokken har presisjonen mildt sagt blitt elendig.

Jeg demonterte stokken igjen å satte på den svarte plaststokken, da ble presisjonen topp.

Når jeg igjen skulle bytte tilbake til laminatstokken merket jeg at rekylklakken er løs, altså den detter ut om jeg snur stokken opp ned, i plaststokken må jeg ta dra den ut med tang. Skal den være fast eller slarkete?Kan dette være skylden i den dårlige presisjonen? Hva annet kan det være? Noen lure triks? Altså utenom å bedde stokken, eller er dette eneste gode løsning?

Når jeg legger løpet ned i den svarte stokken sitter den godt fast uten skruer, i laminatstokken kan jeg vugge den frem og tilbake. (i lengde retningen altså)

En annen ting som er verdt å nevne er at pipa ligger fritt, så har vel eliminert den ideen selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et spm som sikkert er enkelt å svare på, men jeg vet ikke svaret.

Jeg har en Tikka T3 i sort plast, kom over en ny laminatstokk til T3 på internett og kjøpte denne.

Altså utenom å bedde stokken, eller er dette eneste gode løsning?.

 

Min mening er at ALLE stokker, spessielt i tre og trelaminat MÅ beddes for å unngå treffpunktforandringer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...