Jump to content

Kutte Sako kolbe


Recommended Posts

sitter å ser på min brors 75hunter nå.

 

å jeg tror den er limt fast. det virker i hvertfall sånn. men hvis jeg var deg så hadde jeg gått langt for å beholde den rødbrune bak-kappa (hvis det er den du har da) for det er en av de fineste detaljene med 75'n

 

med du har den rødbrune "gummi" kappa den virker som er limt fast i den plastik delen som sitter inntil kolben. å denne er sikkert skrudd fast i kolben. så hvis du på en eller annen måte får tatt av/rivd av den rødbrune kappa så tror jeg nok det skjuler seg et par skruer der.( ingen garantier for att det gjør det) å da kan du jo skru av denne å kutte kolben din. men da vill ikke kolben din "flukte" med bak-kappa. så da må du nokk ta frem noe å pusse med.

 

lykke til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fikk kuttet min hos Rogne Våpen i Trondheim, skiftet med det samme til en Pachmayer kolbekappe. Det anbefales! De røde, orginale er jo harde som stein! :(

 

det er sant att det er ikke mye rekyl som tas opp i den røde bak-kappa. men for min del så ligger mye av sjarmen til sako i de røde kappene og den lille medaljongen under pistolgrepet. og 60graders hevarm da!!

 

jeg ble litt lei meg nårr jeg så på sako 85 att det ikke var noe rød bak-kappe..... men jeg sanakker bare for min egendel.

 

det var litt off-topic..unnskyld

Link to comment
Share on other sites

Fikk kuttet min hos Rogne Våpen i Trondheim, skiftet med det samme til en Pachmayer kolbekappe. Det anbefales! De røde, orginale er jo harde som stein! :(

I second that! Buster gjorde jobben for meg, og han forandret riktignok sagen sin i prosjektet men det ble veldig bra!

Link to comment
Share on other sites

Kunne du bruke orginalkappa etter kutting av kolben? Æ tenkte kutte 2cm. Går stålet/skruan så langt inn i treverket?

 

Det er vanskelig å bruke opp igjen den kappa ja. Skal du ta 2 cm så tror jeg du treffer stål. Jeg husker ikke hvor mye jeg kappet av kolben til Nemi, (hun er kortlemmet som en dachs, .............og nesten samme temperament) men det var i allefall såpass, og jeg traff stålet.............med saga has far... :|:lol: (Han var adskillelig hardere i øya enn sønnen, kan du si. 8) )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...