Jump to content

Løst kolbe, hvor mye i reprasjon?


Heimdal

Recommended Posts

etter jeg fikk en gammel Hagle pappa hadde liggene la jeg merke til at kolba er litt løs, dette er sikkert etter sprekken som har vært fra sikkringen og ned videre 4-5 cm til "håndtaket" på Hagla, ser pappa har prøvd seg på en kjapp løstning med lim, men for meg ser ikke ut som det har fungert for han.

 

den er ikke så veldig løs, men jeg kan vippe litt på den, snakk om mm her.

 

2ccxtp0.jpg

 

20p63h4.jpg

 

2isghnm.jpg

 

antagerlig vis må vel hele kolba byttes ut(?) noen som vet sånn ca, det koster? :)

Link to comment
Share on other sites

Modelen har jeg ingen anelse på, det jeg vet er at det er Star Baikal kaliber 12, med 70 i løpslengde tror jeg.

det er en sieligger, men på låskassa er det bilde av ei hare på den ene sia, og ei rype på den andre sia. mest detajerte beskrivelsen jeg kan gi, resten er ganske standar :lol:

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig å vurdere helt ut fra bildene dine, men mellom 1 og 2 verkstedtimer må nok regnes med.. Det blir da en 1000,- til 12oo,- ved gjennomsnittlig børsemakerpris..

 

Kolbe til disse sideliggerne kan være vanskelig å få fatt på, og de må også tilpasses for hånd..

En kar her på forumet fikk vel oppgitt 2500,- for kolba + timepris på montering da han foresspurte om kolbe til ei nyere Baikal o/u..

Link to comment
Share on other sites

Snakka med en børsemaker nå, etter det jeg har forklart var det lettest å sette inn en boly i låskassa får å holde koblen stødig, og feste den derreter. dette var selvsakt det billigste, prisen var på ca 500-1000 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...