Jump to content

Remington sps varmint eller sps tactical?


Langlo

Recommended Posts

Målet mitt er å få maks presisjon uten fordyrende arbeid hos børsemaker. Noen kvalitetsforskjell på stokk? Tenkte i utgangspunktet på 223, i og med at 6,5x55 ikke er tilgjengelig i disse.

 

Andre grunner til å velge den ene fremfor den andre ? - skal brukes til gås og tiur primært, mulig rådyr. Av ymse: kråke og rev.

 

Hvis jeg er nødt til å investere skjorta for en superstokk - kan jeg like godt skaffe en til min sako 75 i 6,5x55 som jeg allerede har .. så - kvaliteten på disse originalstokkene er interessant.

 

Med beste hilsener fra Langlo

Link to comment
Share on other sites

hadde noenlunde samme spørsmålet selv, før jeg var så heldig å komme over en nesten ubrukt sako for en slikk og ingenting.

Fikk til svar at hogue stokken på tactical modellen var såpass myk i forskjeftet at pipa ikke var frittliggende lengre hvis du bruker tofot.

Jeg kjente på disse børsene på villmarksmessa, og synes egentlig stokken var fin. pistolgrepet var i korteste laget hvis du har skikkelige arbeidsnever.

tactical modellen virket ganske så billig og enkel.

Link to comment
Share on other sites

En Rem. Tac SPS koster ca.6000,- På Jakt og Friluft.

Huge stokkene på billige Remingtoner er som en LOFF.

Jeg har skutt 90 skudd med Huge stokken min med lyddemper (308) og den vrir seg som en mark.

Er ikke noe vits i kjøpe Remington når totalkosten er det samme som en McMillan eller lignende stokker til Sako.

Hvis du kommer over en Rem kasse med løp så kan du få den gamle Huge stokken min. :wink:

Måtte spikke ut i forsjeftet for 22mm løp siden det la seg innpå bare jeg tenkte på og holde i den.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Varmintstokken er heller ikke superstabil. Med min fikk jeg treffpunktsforandring basert på hvor jeg plasserte støtten under skjeftet.

Hvis du bedder den blir det noe helt annet, og den er ikke helt gærn sånn ellers.

Link to comment
Share on other sites

Skal visst ikke være noe problem. - At noen opplever hylseseperasjon på grunn av for hurtig rotasjon av kula, skjer visst tilnærmet lik aldri lenger ...Og godt er jo det . Skal visst handle om økt kvalitet på kulene. Presisjonen er visst heller ikke nevneverdig påvirket i negativ retning ..

 

Men, det kan jo hende at andre vet bedre ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...