Jump to content

magasinforlenger, mp 153


kjellprell

Recommended Posts

noen som veit hvor man får tak i magasinforlenger til denne?

 

ble spurt om dette i tidligere tråd av en annen person "Magasinforlenger til Baikal MP 153???"

 

mange som har denne hagla og som lurer på det samme, derfor jeg skriver tråden.

 

baikal lager sine egne, men de er umulige å få tak i. ellers har jeg søkt mye på nettet, og vanlige remington forlengere skal vist ikke fungere(hvertfall 870). Så en som hadde modifisert en benelli forlenger med hell.

 

Noen som har en forlenger på baikalen sin som kan dele info?

 

ps. ikke definer politiets rundskriv.

Link to comment
Share on other sites

Alt går jo med litt godvilje, men jeg har ikke sett at det er mulig å få tak i noe sted, selv om jeg søkte etter det Amerikanske navnet "Remington Spartan-453", sier jo litt om hvor gode disse børsene er når Remington adopterer dem :)

Her står det at Beretta sine xtended mags funker:

http://boardreader.com/thread/WTB_exten ... X19xi.html

 

Ellers satte jeg på rødpunkt på min i går, og den ble RÅ :mrgreen: Det er nemlig nok gods i toppen til å borre og gjenge opp til en Picatinnyskinne, så da gjorde jeg det.

Kjøpte forøvrig disse produktene:

 

Skinne:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5847

Sikte:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12171

 

Vet at det ser ut som billigdrit, men det er faktisk overraskende god kvalitet på greiene, og det matcher hagla VELDIG bra. Brukte M5x0,8 gjengetapp til skruene som følger med skinna. Sitter som støpt!

Sorry for litt off topic da, måtte bare dele litt tips :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hagla er helt grei den,

etter en tur på leirduebanen ser jeg fort at jeg ikke treffer like godt som jeg gjorde med 870en, men skal prøve å file slik at kolba passer meg littegrann bedre!:D

 

ellers har jeg hatt problemer med å lade leirduepatroner, selv etter 150 skudd.

men har pusset den nå og polert diverse deler slik at den går vesentlig lettere. lader helt sikkert nå...

 

men uansett. magasinforlenger må man ha! fortsatt hvis det er noen som har noen ide om hvordan så la meg vite det!;D

 

blir vel snart så jeg kontakter børsemaker!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det var jo ikke bra. Jeg begynte med 200 ladegrep, polerte alle deler som var i kontakt og skjøt deretter ca 100 32g skudd. Har vel kjørt 200-250 skudd i den nå, og det eneste som ikke har veksla har vært Bly-leirdueammo. Det likte den ikke, men ellers veksler den all ammo. Har justert gassystemet slik at det ligger akkurat i plan med hakket på "tønna" under løpet. Det er hvertfall det de anbefalte på Shotgunworld.com tror jeg. Funker bra hvertfall :)

Ellers er det viktig å holde den ren da tror jeg.

 

Det rødpunktsiktet funka dårlig dessverre.. Treffer alt, men etter ca 10 skudd så løsner hele siktet/gjengene er for svake. Det er pga en ugunstig legering i låskassa med tanke på gjenger. De blir veldig porøse..

 

Du vet forresten at du kan "floate" et sjette skudd under mekanismen?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...