Jump to content

Lever Action, hvorfor?


viper_block_50

Recommended Posts

Ja kjære kammervenner nå trenger jeg litt hjelp.

 

Mitt skytterhjerte blør igjen av lengsel og jeg har forelsket med i denne

http://www.winchesterguns.com/products/catalog/detail.asp?family=022C&mid=534167

 

Så hvordan kjøpe den når man har en litt for full kjeller og damen på kontoret går og gjemmer seg når hun ser meg.

 

Hvilke bruksområder kan disse gå under?

Link to comment
Share on other sites

Snerten børse ! Mest nærliggende svar på bruksfelt ville vel være jakt opp til og med rådyr, men det var vel dette med full kjeller, da... Konkurranseskyting ? Den bør gå rett inn i SWS-programmene (Hassel er vel rett mann til å svare på det), eller - hvis du tenker utradisjonelt - jaktfelt jegerklasse 8) Ikke optimal til det siste, men den er godkjent etter regelverket.

Link to comment
Share on other sites

Meget snertne børser, bare så synd at de er blitt ødelagt med det digre, stygge pistolgrepet. Winchester må da begripe at en ekte leveraction ALDRI skal ha, og aldri har hatt pistolgrep. Det er det bare marlin som har. Så det så...

 

http://www.winchesterguns.com/products/ ... mid=534162

 

Enjoy ;)

 

Morsomt nok har eg Marlin med rett grep. Men den ser ikkje like slank ut som den dar! Kanskje eg skulle hatt ei til ja...

Link to comment
Share on other sites

Takedown 92 med 40cm løp... oooh.... now we're talking.

For å starte med det kalde vannet i blodet. Jeg tviler på at noen i det hele tatt vil importere denne hit på berget. Men det finnes da andre 1892 produsenter i bla Italia og Brasil. Noen av italienerene lager vel også takedown varianter.

Bruksområdet er enten til SWS konkuranse eller til rådyr / Småvilt jakt. Kan også erverves til NSFP praktisk rifle, men da ville jeg valgt en med lengere løp... (og i marlin 1894...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...