Jump to content

Syk etter jakttur/forebygging av sykdom.


КГБ

Recommended Posts

Leser i en annen tråd om vaksine mot flått. Etter hvert så er det flere og flere av oss som drar på jakturer av varierende lengde til utlandet. Hvordan går dere fram med vaksiner og vaksinasjonsbevis?(Det gule heftet) Setter arrangørene av turene opp noen betingelser om vaksine, eller kommer de med råd? Har selv opplevd å bli avkrevd $25 på vei ut av et land i Afrika, og bli kjørt i en vaksine som det tydligvis mangla stempel for i det gule heftet. Hva gjør dere hvis dere blir syke på safari, og hvilken forsikring er den best dekkende?

Når begynner dere å ta malariamedisin, og når slutter dere? Har dere med en kur mot malaria, og hvordan forebygger dere ellers?

Selv fikk jeg malaria for mange år siden i Afrika, og det unner jeg ingen andre.

Link to comment
Share on other sites

Normalt i Sør- Afrika så anbefaler jeg at man tar hepatitt B (gulsott) Stivkrampe og Polio. det er tilstrekkelig i Sør Afrika

Skal man til Kruger så anbefaler vi å ta Malariapiller og starte dette en uke før du drar og avslutter en uke etter at du kommer hjem. i de andre landene lenger nord som Tanz og zim og zam anbefales det også i tillegg å ta Gul febervaksine. ellers så gjelder normal forsiktighet. Vedr. flått, så anbefales det at man sjekker kroppen hver kveld spesielt i områder hvor det er tynn hud som på innsiden av lår under armer og rundt kjønnsorganer, plukk vekk flåtten med en gang man serv denne, ta med en flåttpinsett den hjelper godt.

Link to comment
Share on other sites

:shock: Ett godt råd!!uansett hvor du skal i Afrika så sørg for at du har tatt malariakur!har sett og opplevd malarians efekter og det er ikke noen koselig opplevelse !!selv i såkalte malariafrie områder anbefaler jeg å ta kuren :wink: kjøp klorokinfosfat tabl de koster ca 50 spenn klasset og du er sikret ganske godt!!ellers så finnes det en del andre dyrere alternativer!! :oops:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...