Jump to content

Beretta Gold skytevest. (Oppdatering)


vømmøl

Recommended Posts

Jeg bestillte meg en Beretta Gold skytevest hos en våpenforhandler. Jeg ville ha svart, fordi de fleste har blå.

De hadde ikke på lager, og måtte bestille. Jeg maste på mandagen. da var det ei uke siden bestilling. Maste også i dag. De skulle ringe tilbake, men som vanlig..... Jeg ringte dem igjen i ettermiddag og får høre at den hadde gått ut av produksjon :?

 

Har ringt litt irundt. Schou hadde en blå i 56. Jeg skal ha 54.

Tror det var Alm som hadde blå i 54.

Flere andre som ikke har på lager.

 

Hvor bør jeg henvende meg for å finne en svart Beretta Gold Skytevest? Er det butikker i norge som er større enn andre på dette?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:D Dette hadde jeg ikke trodd! :D

 

4 dager fra Chicago til mitt postkontor! Utleveringslappen kom i postkassen i morges.

Der jeg bestillte i Norge, brukte de 2 uker på å finne ut at de ikke kunne skaffe. :roll:

 

Her er kopi av postgangen fra sporingssystemet:

Attempted Delivery Abroad, May 08, 2010, 9:47 am, NORWAY

Out of Foreign Customs, May 06, 2010, 7:54 pm, NORWAY

Into Foreign Customs, May 06, 2010, 3:39 pm, NORWAY

Arrived Abroad, May 06, 2010, 3:39 pm, NORWAY

International Dispatch, May 04, 2010, 3:53 am, ISC CHICAGO IL (USPS)

Arrival

Electronic Shipping Info Received, May 03, 2010

 

(Det gjenstår å se om jeg har fått riktig produkt. Skal hente den ut senere i dag.)

Link to comment
Share on other sites

Tenkte mest på normalt vedlikehold. Er man ute i regnet så trekker vel skinnet vann? Ser for meg at det blir stivt etter hvert.

På andre klær jeg har med skinn i lommeklaffer o.l. så står det i bruksanvisningen at det skal smøres etter vask og sånn. Nå kan jo ikke vesten vaskes i følge vaskelappen, men våt vil den jo bli.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte mest på normalt vedlikehold. Er man ute i regnet så trekker vel skinnet vann? Ser for meg at det blir stivt etter hvert.

På andre klær jeg har med skinn i lommeklaffer o.l. så står det i bruksanvisningen at det skal smøres etter vask og sånn. Nå kan jo ikke vesten vaskes i følge vaskelappen, men våt vil den jo bli.

 

Min er like fin etter to år, litt regn har det jo blitt, men jeg skyter ikke konkurranser hvis det bøtter ned.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er det prøvd også. Det gikk ikke mange kveldene før jeg hengte den i skapet for godt. Problemet med vesten er at det er for mye friksjon mellom kolbekappa og skinnet på vestens høyre side. Når jeg skyter, så løfter jeg kolben rett opp i fra ferdigstilling, og med vest, så stoppet kolben rett som det var i en "ball" av skytevest i brysthøyde. :evil:

 

Istedet tok jeg på meg den gamle grilljakka jeg alltid jakter med. Tape på gummisidene på kolbekappa. Silikon på anleggsflata på kolbekappa. Justerte kolbekammen opp og omtrent vannrett. Vips så skyter jeg 24-25 på trap-banen nesten hver gang. Og det er omtrent umulig å hekte hagla i grillvesten. Vanlig romslig genser funker faktisk bra det også.

 

Men jeg savner vest på skeetbanen, og også på riflebanen. Så i kveld tok jeg fram vesten for å prøve igjen. Men vesten oppførte seg selvfølgelig på samme måte som før. Jeg prøvde å smøre skinnet med silokonkluter uten at det hjalp noe. Dessuten skal man helst ikke behandle skinn med silikon.

 

Nå har jeg tenkt å ta med meg vesten til skredder, og få sydd på vanlig tøy over skinnet. Så får vi se hvordan det blir. Det blir sikkert dyrt det også, og vesten er altfor dyr i utgangspunktet. Virker ikke dette så hiver jeg skiten!

 

Min anbefaling til andre blir: Kjøp en til 300,- isteden.

Link to comment
Share on other sites

Har en Beretta vest i skapet og syns den har litt tynt stoff så det kan jo også være en av grunnene til at den krøller seg, men vist vesten sitter noenlunde stramt til kroppen og du har masse patroner i lommene så skal det vel ikke være noe problem tenker jeg.

Jeg har brukt Browning sin vest i mange år nå og vil påstå at dette er en av de beste vestene, men prisen er dessverre deretter, men den sliter man aldri ut.

 

Ps. jeg skyter også Beretta men må ikke ha Beretta vest for det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da er det prøvd også. Det gikk ikke mange kveldene før jeg hengte den i skapet for godt. Problemet med vesten er at det er for mye friksjon mellom kolbekappa og skinnet på vestens høyre side. Når jeg skyter, så løfter jeg kolben rett opp i fra ferdigstilling, og med vest, så stoppet kolben rett som det var i en "ball" av skytevest i brysthøyde. :evil:

 

Da høres det jo ikke ut som den sitter ordentlig.

Link to comment
Share on other sites

men vist vesten sitter noenlunde stramt til kroppen og du har masse patroner i lommene så skal det vel ikke være noe problem tenker jeg.

Orker ikke gå med 50 skudd i lomma, som jeg ikke kan bruke av, for at vesten ikke skal henge seg. På skeetbanen har jeg jo skuddene i lomma, men det minker jo etter hvert som skuddene blir avfyrt.

 

Da høres det jo ikke ut som den sitter ordentlig.
Nei, men det gjør ikke grilljakken heller. Og det er heller ikke nødvendig når det ikke er friksjon mellom hagla og jakken. Dessuten: Her i trøndelagen, så må vesten kunne bæres både med kun t-skjorte, og med tykke ullklær under. Gjerne på samme dag.

 

Det eneste som ikke henger seg i det klebrige skinnet på berettavesten, er kolbekappa på min Benelli Comfort. Den er helt super. Gir ikke friksjon mot noe som helst.

Kanskje Beretta har noe lignende?

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som ikke henger seg i det klebrige skinnet på berettavesten, er kolbekappa på min Benelli Comfort. Den er helt super. Gir ikke friksjon mot noe som helst.

Kanskje Beretta har noe lignende?

 

Mener du å si at du har kolbekappe i gummi på hagla?.....neiognei!......som konkurranseskytter må man jo selvsagt ha kolbekappe i tre!. Gjerne avrundet på toppen. Hvis du ser skeetkolber så er gjerne kolbekappen avrundet på toppen nettopp fordi den ikke skal hekte i monteringen.

Da blir det glatt som bare det når du skal montere hagla.

Link to comment
Share on other sites

Fikk dette svaret på leirdueskyting.com

Hør på en gammel skeetskytter kjøp deg en vest uten skinn, den henger seg ikke opp verken i regnvær eller andre værtyper. Men vis du skal skyte med hagle ferdig montert som i OL Trap eller dobbel trap er det nok å foretrekke vest med skinn. Så derfor kjøp vest etter det grenen du skal skyte . Selv har jeg flere skytevester alt etter vilken gren jeg skal skyte

 

Kanskje jeg ikke er helt på jordet likevel. Jeg har bare feil type vest :roll:

Link to comment
Share on other sites

Mener du å si at du har kolbekappe i gummi på hagla?.....neiognei!......som konkurranseskytter må man jo selvsagt ha kolbekappe i tre!. Gjerne avrundet på toppen. Hvis du ser skeetkolber så er gjerne kolbekappen avrundet på toppen nettopp fordi den ikke skal hekte i monteringen.

Da blir det glatt som bare det når du skal montere hagla.

 

Du sier noe! Skal se hva jeg finner. Har du en fin link kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Da har vesten vært hos en utenlandsk syerske som har funnet seg en "tomt" under den ene rulletrappen på kjøpesentret her.

 

Resultatet ble over all forventning.

 

img1314ft.jpg

Jeg ba henne sy på et glatt, men sterkt stoff fra lomma og nesten helt opp. Jeg ville ha igjen litt friksjon øverst, da jeg også skyter rifle med vesten. Vi hadde avtalt 400,- for jobben, men jeg ga henne 500,- for å vise at jeg var fornøyd. Hun sa dessuten at det hadde vært vanskelig, og at hun måtte gjøre det om igjen etter et misslykket 1. forsøk. Legg merke til at hun har sydd inn saumer i tøyet som korresponderer med saumene i skinnet. Dette synes jeg var pent arbeid!

 

Har selvfølgelig prøvd noen monteringer med vesten på, og alt går uten den minste friksjon. Og børsa sitter når den først har kommet opp på skulderen. Gleder meg til å skyte på tirsdagen. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...