Jump to content

Presis Bøylerifle.


Malle

Recommended Posts

Jeg må skryte litt av den nye bøyleriflen min, en Marlin XLR i .30-30 WCF. Nok et eksempel på at bøylerifler ikke nødvendigvis er underlegne andre rifler når det kommer til presisjon. Her er et bilde av dagens beste femskuddssamling på 100 meter (fra benken):

 

15wxixx.jpg

 

Totalt måler den 39 mm, men hvis vi ser bort i fra "fluen" måler den 19 mm for de fire beste. Jeg tror ikke "fluen" skyldes riflen, men operatøren. God samling uansett for en "kuguttrifle" med dioptersikte -og adskillig bedre enn hva jeg har fått til med enkelte boltrifler som jeg har eid.

 

Ladningen var mild og fin og satt sammen av Sierra 170 grs FNPH foran 22 grs N-130 og i nye Winchesterhylser. Jeg kan også legge til at jeg hadde stor moro med å plinke på plankestumper og tomme patronesker på forskjellig hold. Vidunderlig forfriskende å skyte med "jernsikter" :D !

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal også bestille et slikt i messing til en 1885, da kan jeg ta av ringen når jeg setter på det skjeftemonterte langholdssiktet. Jeg har akkurat montert et Williams WGRS på en Rem 700 og den ser mye bedre ut, synd den går 25 cm under på 100m :wink:

 

Jakt uten kikkert er ei slags dørstokkmil, helt topp bare man kommer i gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat montert et Williams WGRS på en Rem 700 og den ser mye bedre ut, synd den går 25 cm under på 100m :wink:

 

Har du mulighet til å file ned forsiktet? Da jeg monterte Skinnersiktet på min guide gun måtte jeg file ned noen millimeter av forsikte for å få treffpunktet opp på ønsket høyde. På XLR'n som har et lengre løp holdt det å skru diopteret et par tørn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...