Jump to content

Syk bever?


dandoo

Recommended Posts

hei og god kveld. var første tur etter beveren på lørdag. bomma da først på en og skaut etterpå en hunnbever på 23 kg. jækla stor når jeg kun har skutt en bever før for 9 år siden og den kun var 4.5 kg.

var ute i går, da bomma en kompis på en. ny tur i kveld og da var beveren ute når jeg kom kl 20. ble først skremt og la seg ut på vannet, etter ca ti min krøp den opp igjen og jeg fikk skutt den. ei stor tispe dette og. vekta går til 25 kg og den gikk rett til bunns. men........beveren hadde en synlig bettennelse på venstre bog. når jeg flådde den hadde den 9 betennelseklumper rundt på kroppen. noen bare i skinnet men 3 som gikk inn i kjøttet. venstre bog var helt betent og rant svull ut av den da jeg flådde rundt. betennelse klumpene var spredd over hele kroppen så tviler på at det er hagl. i leddet på høgre bakfot var det store mengder klar veske og slim. noen som har en formening om hva dette kan være?????????????? hadde og en stor rift på ca 6 cm i halen.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være kampsår fra revirhevding osv. Er ikke sjeldent at gamle svære bevere har diverse sår her og der. Det kan jo også hende at den har vært borti et eller annet rovdyr (ulv, rev, gaupe)?

 

Gratulerer forøvrig med 2 monsterbevere, rekorden min er på 22kg, og de er SVÆRE :shock: Ville ikke møtt på en sånn en trengt oppi et hjørne :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ren gjetting uten å ha sett skader, men... Beverne kan krangle ganske hardt om territorier og tennene brukes flittig. Så et program på tv fra telemark der en av beverne hadde mistet en framfot pga skader fra kamp. Regner med det er bittskader som er infisert rundt om på kroppen. Ved skade i sener, bein og ledd kan det samles en del væske (eks vann i kneet).

 

Grattis med svære fangster!

Edit: Slått på målstreken!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...