Jump to content

min første rifle


blaser R93 lrs2

Recommended Posts

Titt på denne tråden: viewtopic.php?f=14&t=3140

 

Her er en som lurer på noe av det samme. Han ender på en Tikka T3 Lite i 6,5x55. Akkurat det er et godt valg. Titt på en maken sjøl. I stedet for to rifler klarer du deg med kun 6,5. Den er jo godkjent til alt. Og i stedet for to rifler kjøper du feks en T3 og setter på en kikkert av god kvalitet. Når du lar være å kjøpe en .223 har du også penger til overs til å feks sette på tofot og lyddemper. Da blir det en artig rigg!

Link to comment
Share on other sites

Stille meg i rekka av dei som seier at du bør satse på berre ei rifle i første omgang. Og heller legge litt peng i den børsa, samt optikk og evetuelt tofot og dempar om det skulle vere ønskeleg.

 

Tikka T3 er nevnt, og er det første som faller meg inn. Men fins mykje bra i den prisklassa og litt oppover. Bakdelen med 6,5 er at der er mange fine amerikanske rifler i den prisklassen som ikkje blir levert i 6,5. Får spørre om du harvurdert .308? (Nei, vil ikkje starte noko ny kaliberdiskusjon)

Er du bemidla, so kjem jo Sauer 202, Blaser R93 og denslags snack inn i bildet. Dei har jo fordelen med fine løpsbyttesystem, slik at du etterkvart kan kjøpe .223 løpet du også etterlyser.

 

Ellers finne du mykje bra info og erfaringar om du søker på temaet her, fins vel knapt eit tema det er skrive so mykje om :D

Link to comment
Share on other sites

Enig med de andre. Sats på en rifle i 6,5x55 og legg heller litt penger i god optikk og en lyddemper.

Jakter en del rev selv både dag og natt og får ikke fullrost demperen, både for meg selv og andres del.

Se litt på Browning A-bolt, fint våpen til en meget god pris. Særlig nå med så lav dollar.

Et tips til kikkert er leupold sin european serie. Lett og god 30mm kikkert til god pris, f.eks 3-9x50..

Lykke til....

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, det kommer jo allt an på hvor mye du vil legge i en rifle det.

 

Blaser/Mauser har enkle løpsbyttesystemer, Sauer litt mere innviklet. Alle tre merkene er med veldig god kvalitet, men litt høy pris også... :?

 

Men finnes sånn sett rimeligere alternativer med løpsbyttesystem også, men har ikke noe erfaringer med andre merker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...