Jump to content

Sauer 303


tigor

Recommended Posts

Har en 303 i 30-06 som er fantastisk god å skyte med, og med glimrende presisjon.Fungerer upåklagelig bortsett fra et uhell ved 12 kuldegrader. Mekanismen frøs slik at oppspenneren fungerte som avtrekker. Skuddet gikk når jeg spente opp børsa, ikke særlig trivelig. Godt det var hjemme på gården og ikke på jakt eller på skytebanen.Børsa ble sendt til fabrikken for sjekk uten at de fant noe galt. Sannsynlighvis skjedde det på grunn av feil olje\fett i mekanismen.Når jeg fikk fjernet det og smørt den opp med en tynn kuldebestandig olje så fungerte børsa perfekt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Har blitt veldig stille om denne børsa. Synd , det kunne vært den desidert beste halvauto noensinne med tanke på oppspenner og det flotte utseende. Vet ikke, men har ikke helt troen på at den er 100%funksjonsikker og tviler på at den noengang kommer til å bli det. Vanskelig å rette opp et dårlig rykte!!!

Link to comment
Share on other sites

Har en 303 i 30-06 som er fantastisk god å skyte med, og med glimrende presisjon.Fungerer upåklagelig bortsett fra et uhell ved 12 kuldegrader. Mekanismen frøs slik at oppspenneren fungerte som avtrekker. Skuddet gikk når jeg spente opp børsa, ikke særlig trivelig. Godt det var hjemme på gården og ikke på jakt eller på skytebanen.Børsa ble sendt til fabrikken for sjekk uten at de fant noe galt. Sannsynlighvis skjedde det på grunn av feil olje\fett i mekanismen.Når jeg fikk fjernet det og smørt den opp med en tynn kuldebestandig olje så fungerte børsa perfekt igjen.

 

:shock::shock::shock::shock::shock::shock:

Hadde ALDRIG i hel#%&¤ beholt den børsa :!:

Link to comment
Share on other sites

Denne rifla har jeg kommentert før med bakgrunn i at jeg har en del erfaring med den i kaliber 300 win mag. I den kaliberen er den helt ubrukbar. Kan ikke begripe hvorfor dem kamret den i det kaliberet i det store og det hele. 303 har en relativt kort pipe, og med 300 wm blir det fantastisk mye smell, lys og varme. Fikk ikke utnyttet kalibret i det hele tatt.

 

Funksjonsmessig hadde vi store problemer med den. Man måtte regne med at den hadde matefeil på en 7 skudds streng. Dette våpenet er tatt inn igjen av Landrø og sendt til Sauer. Eieren tar den ikke tilbake. Fikk ny bolte Sauer i stedet.

 

Jeg liker børsa utseendemessig, og oppspenner`n er genial i sin enkelhet. Skulle jeg hatt en selv ville jeg kjøpt meg en i 8x57.....dersom det ble bevist at den har blitt bedre.

 

Mine 5 cent om den saken....

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Vapentidningen Nr5 Årgang 17 - utgivelse 2010

 

Kårer 303 Sauer til (sitat) "Tydlig vinnare" av stortest av halvautomater. Dette var også hovedoppslaget på Vapentidningens forside.

 

Våpen som ble testet var Sauer 303, Benelli Argo, Browining Longtrack,.

 

Positivt om vinneren Sauer 303: Sikring, avtrekk, finish. - Den står også kommentert presisjon på linje med boltrifle. Nok et sitat: "Vil du ha en automat som klarar alt er det Sauer som gjelder".

 

Jeg mener også å ha lest i en test av Jørund Lien

 

'>http://www.klikk.no/produkthjemmesider/jakt/article290391.ece

at det var mye bra med denne automaten

 

Nå finnes den jo på tilbud i 30-06 og 9,3x62 i Norge - og det skader vel heller ikke?

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å ha lest at den kommer i 300WinMag fordi militære patroner ikke er tillatt for sivil bruk i Frankrike. 300WinMag er visstnok derfor den vanligligste kal 30-patron i dette viktige markedet for Sauer.

 

Synd de slapp 303'en med barnesykdommer, men nå som problemene ser ut til å være løst er det ei knallfin børse.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...