Jump to content

Hvilken beddemasse til spagettistokk?


Recommended Posts

Er i den situasjon at Savagen min begynner å slenge litt vell mye med kulene, etter å vært til tider meget stabil.

Men etter et antall demonteringer av stokken, har altså rifla blitt svært så ustabil (jeg har ikke fått den til i hvertfall, foruten når den blir varm, da krymper samlingene litt...). Etter en liten kontakt flate test, finner jeg ut at den har minimal kontaktflate for både låsekassen og rekylklakken.

 

Da har jeg funnet ut at den trenger bedding først så sist :?

 

Da stokken er av plast og veldig myk vil jeg tro at den setter strenge krav til bedding...

 

Produktet trenger ikke være konservativ beddemasse, men gjerne noe man får på mekonomen...

 

Noen tips? (forruten pizza saus, og kjøttdeigfyll og andre ref.til overskrift) :wink:

 

Har lest og studert noen tråer her og der om bedding, så jeg må si at jeg er blitt riktig så inspirert til å rammponere stokken min i helga.

 

Mvh

Troya2000

Link to comment
Share on other sites

Lykke til. :)

Det lar seg gjøre å få beddemassen til å feste seg til "fete" plaststokker, men du MÅ som du sier ramponere den litt først.

Bor masse huller på kryss og tvers for god heft av massen. Der du ikke vil ha masse presser du på plass modell-leire.

Bildene viser bedding av en mjuk plaststokk fra Weatherby. Etter beddingen ble den............ bedre.

Denne jobben ble gjort for et par-tre år siden, men hadde jeg gjort dette i dag hadde jeg brukt en annen masse enn den til Brownells. Har blitt glad i Locktite A1, men andre epoxyprodukter kan brukes med hell. Pass bare på at epoxymassen du eventuelt benytter ikke er av det hurtigherdende slaget.

beddingavplaststokkqf8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Synes den rampineringen din var ganske uskyldig...

 

Du skulle sett ADR stokken min før jeg starta med epoxyen. Gikk løs med "grovt tannlegeborr" på dremelen, lagde mye "negative vinkler" og hull. Der det var hold til det skrudde jeg inn små treskruer. La så på metallforsterket epoxy før jeg bedda på vanlig måte. Holder enda, men så er den jo bare 243...

Link to comment
Share on other sites

Takker for forslag, tips og illustrasjoner!

 

Locktite A1 er notert.

Hvordan er konsistensen på denne?

Og hvor varmebestandig er denne?

 

EDIT, sjekka nettopp A1 opp og tempen var 120 grader... er ikke dette litt lite? :?::!:

 

Og hva slags slippmidel har du erfaring med til A1?

Burde kanskje ha nevnt det, men rifla er en WeatherWarrior i cal. 30-06, som benyttes både med og uten en Br demper, om det har noe å si...

 

 

Hadde tenkt å gjøre det på omentrent samme måten som du har illustrert bamrud...så egentlig ikke for meg noen annen måte, men regna med at mer herping var nødvendig, både med grovpapir og dremmel... ala slik magn(e)um beskriver.

 

Mvh

Troya2000

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...