Jump to content

BullBarrel / light Barrel


Froskemannen

Recommended Posts

Jeg har lyst til å kjøpe meg en Simth and Wesson 22A som en varriasjon til hoved våpen. Har sjekka opp litt og kommet frem til at Smith and Wesson 22A passer meg perfekt som en billig ekstra pistol.

 

Ser at den kommer i både Bullbarrel og lightbarrel. Noen som vet hva den praktiske forskjellen på dette er? Glad for alle svar

Link to comment
Share on other sites

Er det målt på innsiden av siktene eller utsiden... jeg driver og har lit lyst på en "mellom lang" Ruger .22 til slikt bruk og lurer på hvor langt løpet kan være i så tilfelle. Det finnes en meget snasen target model med medium løp og 6,88" pipe

Som rykker hardt i vil ha tarmen.

 

10106.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bare en ting til. Var på hjemmesiden til Smith and Wesson nå. Så at vekten på 22A med bullbarrel 5,5" var 39 Oz, mens 22A med ligthbarrel 5,5" kun er 32Oz. (ikke 39 på begge som det står oppgitt hos Winge våpen) Vil det ikke være en fordel med litt ekstra tyngde i løpet?

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Fint at folk gidder å hjelpe oss som er nye og ikke har fått helt overskikt ennå.

 

hmmm.... Da blir det vel bedre å kjøpe seg en bullbarrel da. Kommer bok til å angre hvis kjøper modellen som jeg vet kan være litt mindre treffsikker.

 

Skjønner forresten godt hva du mener med å være forskiktig med å ønske seg ting fra amrikanskesider på nettet, det er dumt å bli bergtatt av noen man ikke kan få tak i i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Poenget med bull barel er å få ett mere framtungt våpen, dermed mindre vippp ( rekyl ) av våpenet ved skyting. En bull barrel behøver ikke å være noe bedre angående presisjon/ samlinger. En bull barrel er også mindre følsom for varmskyting ( treffpunktforandring/ dårligere samling ). Er etter min mening uten betydning for pistolskyting. Har du mulighet bør du prøve begge variantene før du bestemmer deg. Det er balansen/ rekyloptaket som er den praktiske forskjellen. Hilsen firefire

Link to comment
Share on other sites

FireFire...

Det var en interessant teori.

De fleste konkurransevåpen som ønsker å benytte vekt til å redusere munningsvipp har vekter på løpet ikke nødvendigvis en tykkere pipe.

En tykkere løp er stivere og har mindre svingninger når kulen passerer igjennom det og har derfro som regel høyere egenpresisjon. Man skal skyte mye før varmgang blir et stort problem i de vanlige norske programmene hvor et bull barrel er aktuelt.

 

Balanse og følt rekyl er jeg enige me deg i at er viktig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...