Jump to content

Bøffeljakt i Afrika...


Mauser M03

Recommended Posts

...har "alltid" hvert en drøm hos meg. Mye fordi gammelsmurfen bodde i Kenya/Uganda i 2-3 år. Jeg har blitt oppfostret på jakthistorier derfra fra når han hadde residents license og opplevde følgelig endel.

 

Nå har jeg suttret meg til å få lov (av kona) til å kjøpe meg jakt der nede, men det blir nok ikke innen de 2-3 første årene da dette koster mye. Desverre...

 

Av våpen har jeg en .458 WinMag som jeg tenker å lade med 450 grs North Fork i SP som første skudd og North Fork solids med cup. Tror dette skulle funke greit. Kanskje gå opp til 500 grs. Time will show...

 

Jeg har surfet litt på nettet og funnet denne leverandøren:

http://www.safaribwana.com/HUNT/buffalo09.htm

 

Er det noen som har erfaring med bøffeljakt og operatører? Tips mottas med takk...

Link to comment
Share on other sites

Ring Kristian Berglund hos XXL adventures, Han vet hva han driver med og xxl adventure et visst et solid selskap og ha i ryggen ved en slik reise.

 

Elleres kan det nok være lurt og ta turen innom villmarksmessen neste helg og snakke med de forskjellige opperatørene der!

Link to comment
Share on other sites

Skal en tur hit til våren 2011. 10. dagers bøffel plus plaine games jakt.

 

http://www.destinationwild.com/details/ ... afaris.htm

 

Selv legger jeg spesielt vekt på følgende.: Roy Ludick is the main PH and past president of both Safari Operators Association of Zimbabwe (SOAZ) and The Zimbabwe Professional Hunters and guides Association (ZPHGA).

 

Har sjekket og dobbelt sjekket alle referanser plus vært i kontakt med både SOAZ og ZPGHA og har kun fått positive tilbakemeldinger.

 

Har sendt PM med mere info.

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Jeg var med på en Bøffeljakt i Sør-Sudan for mange år siden.

Etter noen dagers intens tracking fant vi en flokk med Kaffer. John, en av de som var med la an og skøyt en stor hannbøffel. Skuddet så ut til å sitte perfekt, men bøffelen hoppet til og ble borte i krattet.

Vi sto alle mann og speidet inn i krattet der bøffelen hadde sprunget inn. Etter et par minutter hører vi bulder og snøft bak oss og bøffelen kommer rasende rett inn i vår Landrover. Landroveren blir flyttet en meter sidelengs før bøffelen segner om død.

Det viste seg at skuddet hadde gått inn i hjertet på bøffelen. Alikevel klarte den å ringe oss for å angripe. Heldigvis sto det en landrover mellom oss og bøffelen når den kom.

 

Så, du kommer helt sikkert til å oppleve en utrolig spennende jakt.

Vær forsiktig og se til at skuddet(ene) sitter der de skal!!

 

Lykke til og god tur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...