Jump to content

billig ammo???


amarzguioui

Recommended Posts

Prøv på XXL i Oslo sentrum, Majorstua evt på alnabru. De pleier å ha Fiocchi 115/124 grn til 2.19 kr/stk (var iallefall noe sånt sist jeg kjøpte der).

 

Du kan også høre med Landrø, de har butikk i samme huset som Lillestrøm stasjon. Har hatt "flaks" der før.

 

Ellers er det Winge våpen i Moss, der ligger det på alt fra 1.70 ca og oppover. Varierer litt på hva som er inne.

 

Er de jeg kommer på i farta.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til med Glock'en den pleier ikke å være så kresen og spiser det aller meste har jeg skjønt. Har ikke en selv ,men har prøvd noen ganger.

 

Fiocchi er noe av det rimligere, men det kommer veldig an på hva forhandlerene får tak i. XXL importerer Fiocchi og de er i snitt relativt rimlige.

 

Når det gjelder andre merker som CCI, S&B,Magtech,Winchester,Geco,Wolf også videre syntes jeg de er ganske like. I mitt våpen (tanfoglio) går ikke S&B så veldig bra, men den spiser resten greit.

 

9mm er ofte rimligst om du handler i bulk. Mange forhandlere kjører tilbud på 1000 stk, og jeg har sett disse ned i 1599,- for kartongen. Litt avhengi av hvor mye du skyter så kan en kartong holde en god stund.

Link to comment
Share on other sites

Kan varmt anbefale Magtech, fås med 115 og 124 grs kule. De går knallbra i mine våpen (tror det var 4 av 5 i 10'ern på 25 meter). Se Tråd her med bilde i innlegg 26 okt

 

Mener prisen var 1,78 for 124 grs kula på Jaktdepoet i drammen. Winge har vel Winchester til kr 2. Sellier & bellot hadde JEG IKKE KJØPT, etter MIN MENING ubrukelig til hjemmlading.

Link to comment
Share on other sites

Glocken er jo altetende i utgangspunktet, men om du tenker litt framover, så om to år når du finner ut at du skal lade selv, er det ikke nå særlig å sitte med s&b hylser som bare plundrer i pressa. selv om s&b og barnaul(ikke laddbare) er rimelige, så sitter du igjen med mye mer morro om du velger andre ammomerker som f eks magtec.

 

kasserte 2000 s&b-hylser da jeg begynte å lade selv.

Link to comment
Share on other sites

Takk for infoen...:)har enda et lite spørsmål ti,og det er grains..hva er den praktiske forskjellen mellom ammo med forskjellig grains(utenom vekten på kula selvfølgelig),er det forskjellig rekyl på dem..hva med innvirkningen på pistolen???mener å si at jeg har lest at pistolen kan ha problemer med å lade neste skudd riktig ved bruk av kuler med for høy/lav grain?????

Link to comment
Share on other sites

Generelt: Tung kule = mer rekyl. Men denne regelen er lite verdt fordi etter min erfaring så betyr brennhastigheten på kruttet mere. Ammo produsentene bruker forskjellig krutt = du kan reelt ikke si noe om rekylfølelsen utfra kulevekten.

 

Til 9 mm bruker jeg Virtavouhri N320 krutt, noe som er raskeste anbefalte krutt fra denne produsenten (noen lader med N310 - for mye risikosport for meg) å helst 124 grs kule (noen bruker 147 grs kule). Det gir en merkbar behagligere rekyl (i forhold til N340 krutt) med en lett pistol som min HK P30 (trolig det samme for Glock, S&W M&P). Med en tung pistol som CZ 75 merker ikke jeg noe særlig forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Tigerblack, jeg mener å ha kjøpt (1mnd siden) Fiocchi 115 grs til 1,90 på Alnabru. 1,79 ved kjøp av min 1000 stk.

 

 

Det er ikke så usansynlig, er en stund siden jeg har kjøpt 9mm på XXL.. Har fremdeles en del igjen av den 1000 pakka med magtech jeg kjøpte i høst.. Skjønt de får bein å gå på når jeg får bytta ut Tanfoen min (noen som har lyst på 9mm så har jeg en tanfoglio til salgs, ligger i salgskammert)

Link to comment
Share on other sites

XXL selger fiocchi 115 grain til 1,99 ved kjøp under 1000 stk. Passerer du 1000 stk koster det 1,79 /skuddet.

 

Kjøpte de siste fra Lagunen tidligere i uka, og de visste ikke når de fikk mer -kunne ta 2 uker eller 2 mnd da de ikke hadde noe sentralt lager (kom direkte fra utlandet).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...