Jump to content

Logg bok


Dbm

Recommended Posts

Hei!

 

Fører du logg bok på skytingen din? Evt. hva har du med i loggen?

 

Driver å bygger opp en blogg som skal ta for seg ulike temaer hva gjelder jaktskyting (kort og ut til lange hold), kamoflasje, observasjon, avstandsmåling osv..... I den første delen nå vil jeg sette fokus på logging siden jeg mener det er viktig å samle inn erfaringer fra dag 1 for å bli en bedre skytter. Dette var noe jeg startet med for alvor i forsvaret og det har hjulpet meg til å bli en bedre skytter! Ikke bare med tanke på presisjon, stillingsfeil osv..., men også det å bedømme eksterne faktorer. Jeg har en logg som jeg bruker i dag, men kanskje dere har tips om nye momenter som bør inn! Kom igjen folkens, send meg forslag og legg dere til i bloggen. De som blir med og følger tipsene kan jeg garantere fremgang som jaktskyttere, men jeg trenger hjelp for å komplimentere.

 

Takk for hjelpen

Link to comment
Share on other sites

Nja, har en logg men fører ikke opp selve skytingen.

 

Det er mer en logg over pangpang'ene, med felt som; modifiseringer som er gjort, skal gjøres, feil/trøbbel, lade data m/ resultat, serienummer, tillegsutstyr, kjøpssum osv.. Skal klikke innom den bloggen din i blant, lykke til med den

Link to comment
Share on other sites

Hei MK ikke dumt å ha en oversikt over det i loggen.

 

Ikke mange som fører logg her inne...?? Håper jeg kan få endrett det med neste innlegg på bloggen min! :) Her er noen av mine forslag.

 

Dato

Ammo

Våpen

Kikkert

Lys forhold

Skyte støtte / stilling

Ammo temp

Temp

Vær forhold

Puss tilstand

Avstand

Vindens

Treffpunkt

Baro trykk

Knepp

Notat

Link to comment
Share on other sites

Lag en bildelogg, gir et suvernet mye bedre bilde av skytingen. Lagre notatene i filnavnet.

 

Trykk

Temperatur

Avstand

Våpen/ammo

Bedømt vind

Klikkjustering sikte

Merknad

 

... er det du klarer å få noe vettugt ut av etter min mening. Korrupte data, dvs der du har gjort feil, er i grunnen ikke annet enn "støy" i loggboken og bør lukes ut.

Link to comment
Share on other sites

Ja, bra forslag!

 

Enig i at feil kan lukes ut av loggen, men ikke før mann er på et gitt nivå.

Tanken var at mann først skulle luke bort skytterfeil og rette opp disse, når mann kommer seg under 1 MOA, kan mann starte å vurdere verdien av dataene ;-)

I tillegg tenker jeg at mann skal logge erfaringer på stillinger, visst mann ikke bare skyter ligg. Da mann ofte må bruke andre stillinger, støtte på jakt. Jeg tenker jo at jegere er forskjellige det betyr at mann må skalere loggen fra de som ønsker alle data og levere det perfekte skuddet på 1000m, til de som ønsker å rette opp napp og stillingsfeil på 100 meter....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...