Jump to content

billig kikkert


drevern

Recommended Posts

Hadde en Shirestone 3-9x40 for noen år siden. Var et helt greit sikte til prisen jeg betalte. Tror det var ca. 2500,-

Jeg kjøpte nytt da reimfestet løsna da jeg var på vei ned fra ei 10 m høg furu........

(Det tok rett sagt knekken på siktet.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
er det noen som har erfaring med shirstone kikkerter. har en kompis som vil kjøpe en som går opp til 24x50. men jeg synes det virket veldig billig for en så stor kikkert. fint vist noen har ris eller ros til den.

 

jeg har en shirstone 4-9x40, den dogger og retikkelet er løst, så jeg ville ikke satsett på det merket jeg i allefall :|

Link to comment
Share on other sites

Jeg er inne på min andre Shirstone, fikk reklamasjonsfeil på den første når det som nevnt over her begynte å dugge inne i kikkerten. Min er 3-9x40, og fungerer bra nok til vanlig jakt om dagen. Den er ikke god når det begynner å bli mørkt, men som sagt ellers grei, og til prisen gjør den jobben.

 

Om jeg ville stolt på kikkerten på no særlig større hold enn jeg skyter på med min på full forstørrelse veit jeg ikke helt, da marginene for feil jo bare blir mindre og mindre etter hvertsom man strekker holdet. Og om kompisen din skal ha den på jakt er det vel uansett altfor mye zoom til at det kan brukes på no særlig vis alikevel?

Link to comment
Share on other sites

En av gutta som jeg jakter elg sammen med hadde en Shirstone 3-9x40. Kikkerten ble ned dugget inni ettter noen dager med regnvær. Og ja, kompisen måtte la være å skyte på en flott elgokse på grunn av at det var bare en grå tåke inni kikkerten. Sier ikke mer om det enn at han fikk en ny Shirstone på garantien, men den står ikke på elgrifla hans lenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
er det noen som har erfaring med shirstone kikkerter. har en kompis som vil kjøpe en som går opp til 24x50. men jeg synes det virket veldig billig for en så stor kikkert. fint vist noen har ris eller ros til den.

 

jeg har en shirstone 4-9x40, den dogger og retikkelet er løst, så jeg ville ikke satsett på det merket jeg i allefall :|

 

Jeg sitter her med en shirstone 3-9x40 som er blitt full av dugg etter en snøfyllt dag på jakt. ikke bra =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...