Jump to content

angelo zoli?


CatLikeFox

Recommended Posts

To helt forskjellge fabriker der kun deler av navnet er felles. I utgangspunktet "synes" jeg mange italienske kombier og o/u hagler er svært like, mistenker at de bruker felles underleverandører på låsekasser etc. uten at det i og for seg behøver være noe negativt.

Antonio Zoli går for være bedre kvaltet enn Angelo Zoli, men hvorvidt dette er synsing eller reellt, skal jeg ikke ha sagt. Er ihvertfall veldig fornøyd med min Angelo i 12/6.5x57R, kjøpt på 80-tallet en gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Antonio Zoli på 80 tallet, noe jeg har vært svært fornøyd med. Dengang var man helt klar på at Angelo Z. var et billigere og dårligere våpen. På bruktbørsen var det visstnok noen misforståelser ved at våpen ble annonsert som A. Zoli, og kjøperen forvekslet disse to.

Dette er skrevet litt om i en annen tråd, men den er jo blitt ganske uleselig etter de siste "opprenskninger" på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Dette er et ganske kjent fenomen i Gardone-dalen...

 

Det fantes en haug med Zoli'er, Rizzinier, Gambaer og tilogmed flere Berettaer enn Pietro...

 

En som har løst dette ved å kjøpe opp de andre er Renato Gamba... Rizzini er det meg bekjent vel flere i slekta som markedsfører under ennå..med ymse kvalitet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...