Jump to content

Walther P38/P1 for konkurranse bruk?


vingemutteren

Recommended Posts

Den krever endel trening for å mester fullt ut.

P-38/P-1 har et langt hanefall/radius før den treffer tennstiften.

Skyter godt press, men sliter på hurtigseriene.

Min P-38 gikk også for høyt. Har filt ned 0,8mm av fotsiktet

Jepp, det er derfor den skal få redusert avtrekksvandring (mindre tendens til nedvipp ved hurtige avtrekk). Og fremflytting av avtrekkeren, slik at avtrekkerfingeren min får en betydlig bedre ergonomi. Litt vekt i bunn av magasinet vill også vær med på å roe våpenet noe.

 

At jeg er en dårlig skytter får jeg bare leve med, man skal ikke se bort i fra at litt trening (det som er for pyser vet dere :wink: ) også hadde vært av det gode.

 

Terje338@ nå er du "slem", alt jeg har gjort er ett forsøk på å få ett våpen (min Hammerli SP20) til å passe meg slik jeg ønsker. Om 120g med hjulvekter og ett lass med smeltelim får dette til å fungere, så holder det for meg. :D

 

Ps. Bak og til venstre terje. :wink:

 

Ps2. Våpenet går faktisk akkurat dit en sikter på ca20m med 124gr med 4.6gr P4 bak, men bare om en er pinlig nøyaktig ved avtrekk. Setter jeg opp farten, drar jeg skudda ned, langt ned. Tror mye handler om avtrekkerens posisjon, jeg må bruke uhorvlig mye kraft og hele hånden blir lett involvert i avtrekket slik den ner nå.

Link to comment
Share on other sites

jepp, bak og til venstre :oops:

Det var det ej tenkte i utgangspungtet men så kom ej på og tenke på at siden utkasteropningen er på høgre side så virker det litt ulogisk at den kaster mot venstre....

 

Terje338@ nå er du "slem"

Jepp, men vi karane må vere litt slem med og holde dej litt i skinnet slik at du ikkje tar heilt av :mrgreen:

Viss ikkje hadde vel du komt med ein rosa duracote lakka P38 med fartstriper og eit hylster laget av langhåret sebraskinn :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...