Jump to content

Ekstrautstyr til AR-15


johjoa

Recommended Posts

Hei!

Jeg har nettopp vært å fått meg en AR-15 som jeg skal bruke til å skyte Open.

Hvor får jeg handla utstyr til best mulig pris?

 

Sånn som jeg har tenkt meg blir det

- JPoint/Doctor

- Burkett Off Set Mount AR-15

 

- Kikkertsikte 1,5 - 6x (har ikke bestemt hva jeg skal ha ennå, tenker det blir en billig kikkert først så hvis noen har en anbefaling på en billig kikkert så rop ut)

- LaRue Tactical Quick Disconnect Mount

 

Må ha tofot også, hører Harris bipod skal være bra greier, men måtte velge en utgave med vugge.

 

Hvis noen har noe anbefalinger så bare å rop ut!

 

/johjoa

Link to comment
Share on other sites

Syns det høres ut som du er på rett veg, men ville heller droppa Jpoint/mount og kjøpt en dyr kikkert - det er mye enklere å lære å skyte fort med ett sikte, J-pointen er først nyttig når du er stabilt på 90%. Zeiss Vario eller Swaro 6i er veien å gå. Billig optikk i England for tiden, ny Vario til under 10 lapper. Ikke trenger du noen Larue montasje til å begynne med heller, jeg har flere topp 10 individuelt og et par NM gull lag med en zeiss vario i aimpoint aluminiumsringer. Du trenger ikke vugge heller, det er en smakssak - jeg liker den best uten. En bra komp og ett ordentlig avtrekk er vel investerte penger.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Har vært å kjøpt meg en Schmidt Bender 1,5 - 6 x 42 kikkert nå og må ha meg en montasje,

har sett på LaRue LT-104 montasje men Capsicum Solutions skal ha 2500kr for noe som man får for ca halvparten ved å bestille fra andre siden av dammen.

 

må nesten bestille derfra da..

Link to comment
Share on other sites

Gitt at du finner noen som sender Larue til Norge.....

 

199 USD for montasjen + 55 USD i frakt = 254 USD = ca 1550 kroner med dagens kurs + 218 kroner tollgebyr fra posten + 25% mva = Totalsum 2155 kroner.

 

Skal du handle mye, så lønner det seg å importere. Med en montasje eller to i ny og ne så støtter jeg heller den "lokale" butikken og kjøper varer med norske reklamasjonsregler. Du kan faktisk angre på kjøpet og sende den tilbake til Practac vis du ikke liker den, eller det viser seg å ikke passe slik som du trodde.

Forresten så er 104 montasjen veldig fin :) og den er verdt hver eneste krone den koster....

Link to comment
Share on other sites

Du kan nok gi opp å finne noen som sender Larue allerede før du begynner å lete, de er veeeldig stricte på å sende det de kaller våpendeler(som da er alt som kan festes på en AR15). ITAR (google) er årsaken. Har saumfart internett selv, men ga opp til slutt. Det som er litt pussig er at amerikanerne generelt faktisk feiltolker sitt eget lovverk, de mener at ITAR gjør det ulovlig å sende absolutt alt av slike deler. Det som egentlig står er at spesifikke deler som er under kontrakt fra det amerikanske forsvaret er ikke lov å selge til privatpersoner i utlandet, dette skal jo selvsagt ikke hindre for tilsvarende deler fra andre produsenter som ikke har kontrakt. Men det tror tydeligvis de.

Link to comment
Share on other sites

Hei - til og med vi synes det er rått, men vi får ikke 5 øre i forhandler rabatt hos LaRue - de har 4-5 forhandlere i hele USA og har mer enn nok med USA salg.

Vi har derimot - som eneste firma på utsiden av USA - eksportlisens på varene deres og får faktisk flere henvisninger i uken fra brukere i Europa også som ønsker LaRue.

 

Vi må da legge inn frakt, toll. eksportlisens, fortjeneste og mva før den går ut i Norge.

Det er de beste montasjene på markedet, men det blir dyrt. Ved volum til feks forsvaret får vi noe bedre priser på "quote", men "that`s it".

 

hilsen Jørn, Capsicum

Link to comment
Share on other sites

Hei!

- Kikkertsikte 1,5 - 6x (har ikke bestemt hva jeg skal ha ennå, tenker det blir en billig kikkert først så hvis noen har en anbefaling på en billig kikkert så rop ut)

- LaRue Tactical Quick Disconnect Mount

 

Må ha tofot også, hører Harris bipod skal være bra greier, men måtte velge en utgave med vugge.

 

Hvis noen har noe anbefalinger så bare å rop ut!

 

Det er vel sjelden eller aldri lurt å kjøpe billig optikk (avhenger selvsagt av hva man definerer som billig).. Og trenger du en LaRue-montasje i år? Er det ikkje bedre å bruke pengene på et skikkelig sikte, heller satse på en vanlig stålmontasje det første året? Så kan du heller fete opp sparegrisen, kjøpe en LaRue til neste sesong hvis du ennå mener du har bruk for det. Og du MÅ da ikkje ha tofot, du klarer deg da lenge med reim også. Alternativt kan du jo diskret spandere en drink eller tolv på de som setter opp stagene på neste stevne, overbevise dem om fordelene ved korte hold..

Ellers kan eg si meg enig med dem som anbefaler Capsicum solutions/Practac. Deres utvalg, kompetanse og service er imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk meg kikkert i går, jeg kjøpte en Schmidt & Bender variable power 1,5-6x42.

Den fikk jeg relativt billig (kjøpt brukt) så jeg kommer til å kjøpe meg LaRue neste mnd.

får igjen på skatten så da man låne litt fra kredittkortet. likså greit å kjøpe noe ordentlig med en gang enn masse piss flere ganger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...