Jump to content

"OMPLAS.DACHS" ønskes til hu mors bursdag 1. april!


HS Precision

Recommended Posts

Vel, det trenger ikke være annet enn en Dahcs :D , og det er ingen aprilspøk dette!

 

Saken er som følger;

 

Mor mistet "sin" kjære Strihår Dachs, Sjakko etter han ble akutt syk 12 år gammel rett før jul. Forrige Dachs ble også 12 år. Den første kjøpte jeg da jeg bodde hjemme, og jeg jaktet med den hele tiden. Den neste (Sjakko) kjøpte jeg da jeg hadde flyttet hjemmefra, men denne ble "lånt" av henne når jeg jobbet langhelger...Etterhvert ble disse langhelgene utvidet... :roll: og til slutt hadde hun "hevd" på hunden...Det positive med dette var bl.a. at jeg alltid har hatt det siste skriket i peilere fra de kom på markedet, da hunden måtte sikres så godt som mulig under alle forhold.

 

Hver gang jeg eller brutteren skulle på jakt med den var det alltid forsøk på å holde den hjemme. Enten var det for kaldt, varmt, vått, tørt(tørr skog er visstnok iflg. henne hardt for labber...) etc. etc. til at han akkurat denne dagen kunne på jakt. Når vi likevel tok den med kunne den ikke neste dag for han var for trøtt, sårbent, vond hals(lost for mye???), rusk i øyet etc etc... :lol:

 

Å miste en hund(familiemedlem) er som alle vet sårt, og "NÅ SKULLE HUN HVERTFALL IKKE HA FLERE..." Meeen...etter noen måneder nå har hun begynnt å ymtet om en ny hund, dvs. en DACHS :!: En Dachs er ikke en hund iflg. henne, men en mellomting av et høystående individ som står over mennesker, og skal behandles deretter...dvs. Den skal sove like godt som mennesker eller bedre.(Gjett hvor det er... :wink: ) Og den skal ikkke ha sånn "drittmat" som vi kjører i oss. Det betyr omtrent spesiallaget hundefor servert på tider da det er best for hunden.

Mor har fått diabetes 2(hun tror det...), så det siste året har hun gått tur hver dag, og nå savner hun en turkamerat også...

 

Det jeg prøver å si her er at; DENNE HUNDEN VIL FÅ DET ENDEL HAKK BEDRE ENN GJENNOMSNITTET :!::!::!:

 

Brutteren bor like ved, men kona lar han ikke få ha hund :roll:

 

Egentlig er vi(brutteren og jeg) VEEEEEEELDIG glade for at hun bare ser på en Dachs(da strihåret) som et alternativ, da vi jakter endel over gjennomsnittet. Dermed vil hunden bli BRUKT PÅ RÅDYR OG HJORTEJAKT. Det er jo som en gudegave å bare kunne hente en hund når vi trenger den, og levere den etter endt jakt, osv. osv :mrgreen:

 

Vi kunne alltids bare kjøpt en Dachs til henne i gave (vi hadde fått pengene igjen likevel :roll: ), men nå er vi ikke så opphengt i at det må være en valp( men det kan godt være det), men det finnes kanskje noen som kjenner til en Dachs som trenger et nytt hjem :?:

På den måten hjelper vi flere; De som av en eller annen grunn ikke kan ha en hund de kanskje har blitt glad i, og som har fått et uønsket problem, Mor som ville gledet seg over å ha "reddet" akkurat denne hunden. Hun ville blitt VELDIG GLAD for akkurat denne bursdagspresangen :!:

 

HAR NOEN EN DACHS :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...