Jump to content

pris på ei gammel Sako 75?


Moose Hunter

Recommended Posts

hei.

 

Fadern har ei Sako 75 rustfri i 6,5x55 på handa.

 

Vet ikkje alder eller mengde skudd som har gått gjennom den.

Rustfri var vel også å ta hardt i, den har stått på et oppdrettsanlegg i mange år så der er noe overflaterust og noe rust mellom kassen og stokken.

løp og mekanisme er rustfrie og ser bra ut.

 

spørsmålet mitt er da hva ville dere betalt for noe sånt?

hva er ei plettfri verd?

 

takker for svar på forhånd :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

takker for svar! skal testskyte den før vi gjør noe annet.

 

siden fadern kun skal bruke den elgjakt skal jeg se om jeg ikke får han til å la MagnumHansen sette i ei 9,3 pipe. må vel ikke gjøre no med magasin eller støttebunn når den er 6,5x55 orginalt, eller tar jeg helt feil her?

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat samme rifle selv og det er er ubegripelig god rifle for min del i 6,5x55 ville ikke byttet løp/kaliber om det ikke er helt nødvendig, men samtidig forstår jeg det også. Lyngdal jakt og fiske har ei 75 i hunter og 9,3 ellers så er det bare og bytte løp i den dere lurer på uten å gjøre noe mere med magasin og bolt.

Link to comment
Share on other sites

stålet i ei s\s rifle hetter 4-16 ikke rustfrit me nesten så alle s\s rifler ruster vist ikke blir påpast helt rustfrit stål er for sprøt til å lage løp av lit overflate rust har ikke noe å si for riflen vis løpe er fint inni lit rust inni løpe er jo ikke bra me du kan ha like og presisjon forde har ei 6mmbr s\s L Walter løp me lit rust inni 10 skudd 100m på 18mm 5 på 220 m 20mm den skyter like bra me lit rust

sako er ei super rifle

vist du får ein go pris kjøp den å ikke stres me å byte løp før du har testet den grudig

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke jeg har holdt en T3 i det hele tatt. Sako stokken er ikke som ett leketøy synes jeg. Kjøpte en blaser men likte ikke den stokken kontra den sakoen jeg har. Eneste jeg vurderer er og få laget en kolbe forhøyer til den og blaseren blei solgt igjen. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...