Jump to content

Hva trengs til ett dillon 550 sett for å lade 308/30-06


wolfen

Recommended Posts

Hei

Er grønn ang lading.

Har nettopp kjøpt ett Dillon 550 sett som har vært brukt til pistol lading.

Jeg skal kun lade til rifle så mitt spørsmål er: hva trenger jeg for å lade riflepatroner på denne og fra hvem er det best å kjøpe?

Alle tips mottas med stoor takk :)

Link to comment
Share on other sites

Kontakt Hjemmelading.no

kjøp og les ladeboken (Om du ikke allerede har gjort det)

 

Du trenger en hylseholderplate til kalibret du skal bruke (Caliber conversion sett) og dier + kruttmål. Jeg ville ok også skaffet en egen topp med eget kruttmål og dier til begge kaliberene. I tillegg trenger du en krutt vekt, og en hettevender.

(Jeg anbefaler gladelig Frankford Arsenal sin elektriske hetterør mater)

 

Det er mulig du får solgt pistol conversion setet ditt og dier for noen hundre kroner, avhengig av kaliber osv.

Link to comment
Share on other sites

Du har vel da kjøpt deg den pressa som jeg personlig mener er den dårligste for en nybegynner... men så lenge du tar deg tid og planlegger nøye bør det jo gå bra. Dropp i allefall å lade mer en en og en patron av gangen de første hundrede skuddene elelr så. Det er mulig hylseholderplata til .308 også passer 9'3...

 

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Hadde selv denne pressa som nybegynner for et par år siden. Synes det gikk veldig greit.

.308 og 30-06 bruker samme hylseholderplate, da passer den vel til 9,3 også?

 

Personlig har jeg bare ett kruttmål som jeg bruker til to kalibre. Har diene på hver sin "dieholderplate" og det går rimelig fort å flytte kruttmålet mellom disse. Da er det mer jobb å bytte hylsholderplate og tennhetteisetter mellom liten og stor, men det går selfølgelig litt raskere med flere kruttmål

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...