Jump to content

Hvor finner man info om benkeskyting i praksis NBSF


Stian Andersen

Recommended Posts

På hjemmesiden til NBSF står det følgende:

Medlemmer vil få informasjon fra NBSF som ganske sikkert vil bidra til å forbedre utstyret,

presisjonen og skyte/lade teknikker.

Hva ligger det i det? Papir/nett-utgave eller tips på benken?

 

Det jeg er ute etter er guide/info om selve skytinga.

Sikter man midt på blinken med første skuddet , så kommer det kanskje litt ned til venstre, men resten av skuddene sikter man også midt på blinken

hvor man trekker av når vinden er ca lik som første skuddet? (fikk svar på dette også i artiklen)

Dvs sikte midt i blinken på alle skuddene? Eller er kikkerten justert nøyaktig og man sikter i kulehullet fra forrige kule?

eller stiller man kikkerten i forhold til vinden osv.(fant svar på dette i artiklene)

Hvor lang tid pleier 5 skudd å ta? Relger for tid? (fikk svar på dette også)

Hvor ser man etter vinden, gjennom kikkerten på div flagg på banen osv. (fikk svar på dette også)

Jeg så desverre ikke at det var flere artikler, tolket det som en lang.

Da står vel bare øverste spm i quoten igjen.

 

Regner med at man lærer mest fra den dagen man faktisk tar med rifla på banen sammen en/noen andre benkskyttere, og

der og da får tips til /sett på utstyr ol.

 

Det er vel litt lettere for jegere /de med jegerprøven /egen rifle som kan prøve selv med en gang.

Jeg må søke om tilatelse for rifle pga jeg er med i en BR-klubb, da blir det litt annerledes.

 

Edit: Fant nå Tilbakeblikk for en Benke pionèr / Vind og Mirage osv

De ga gode svar på det med vind, klasser og hvilken rekkefølge man burde gjøre ting i.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da fant du en del. Hvis du leter videre på den siden vil du blandt annet finne regelverket som forteller deg om skytetid. Ellers finnes det også bøker om emnet. Det kom en for et par år siden som vel kan ansees som relativt fersk, men akkurat nå husker jeg hverken forfatter eller tittel.

 

Sjekk forøvrig også http://www.benchrest.com, og benchrest.se så vil du nok kunne finne ut mer. :wink:

Link to comment
Share on other sites

På hjemmesiden til NBSF står det følgende:
Medlemmer vil få informasjon fra NBSF som ganske sikkert vil bidra til å forbedre utstyret,

presisjonen og skyte/lade teknikker.

Hva ligger det i det? Papir/nett-utgave eller tips på benken?

.

Ja, hva ligger i det?

:wink: Bla. kunne det være at hadde du tatt kontakt - ref. henvisning på NBSF`s hjemmeside - med konkrete spørsmål om hva du lurer på, så hadde du muligens fått et svar direkte - eller eventuelt hjulpet videre for å finne ut av det du lurer på.

Det og finne ut av hva som kan bidra til å forbedre "utstyret, presisjonen og skyte/lade teknikker" det er en så omfattende felt at du definitivt ikke er utlært første dagen du stiller på banen.

En sak er og lese teori, det er en bra "plattform" - men for å gi et lite tips.

:wink: Det er ikke sikkert det er lønnsomt og forsøke "å finne opp kruttet" selv hver gang :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Skyter Nidaros fortsatt mest Unlimited ? F-Klasse var planlagt osv.

 

Hadde satt pris på om noen fra Nidaros ga meg en pm når de skulle på banen for å skyte, så kan jeg kjøre dit

og stille spm om klasser/hva som skytes mest ol.

 

Kjedelig om jeg velger jegerklassen og ingen andre vil skyte i det.

 

Frontrest : http://www.sinclairintl.com/product/5326/Shooting-Rests Hvilken og hvor kjøper man en god en?

http://www.sinclairintl.com/product/5338/Shooting-Rest-Tops Forskjellige topper også, kommer vel an på stokken man har.

Kanskje det finnes i norge så man slipper syk frakt.

 

 

Edit:

Her er svar fra der jeg kjøpte boka:

Mr. Andersen,

 

 

 

On your previous order with Sinclair International, you chose to have your package shipped by US Priority mail which would cost you $43.55. However, your package is small enough to be shipped by small package and would only cost you $24.14 to ship, but unfortunately is uninsurable for loss or damaged package. If you choose this method, we will credit your card $19.41 for the difference.

 

 

 

Please let us know how you would like to have your order shipped. We will hold your order until we hear back from you.

 

 

 

Thank you,

 

Becca Shrock

 

Sinclair International

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...