Jump to content

Er det kun jeg som har Weihrauch?


OndeJens

Recommended Posts

Er det noen andre enn meg som har en av disse salongriflene? Jeg har en HW60 Jagd 22LR.

 

Jeg er ihvertfall storfornøyd med den, men jeg har ikke noe særlig sammenlikningsgrunnlag annet enn ei gammel Remington halvauto av pappas jeg har skutt mye med. Remingtonen sprer mye bedre enn Weihrauchen, det er ihvertfall sikkert! :D

 

Jeg er en lurker, men klarer ikke grave fram noe særlig med brukererfaringer med denne på nett, hverken her eller på engelske sider. Så jeg får heller spør enn å søke denne ganga. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jeg har hatt en weihrauch hw 60j i eie nå i ca. 7 år. Doningen har vell smelt en 10000 skudd nå. Det har ikke vært problemer av noen art, driftsikker og meget god pressisjon med lapua hi.vel. h.p., remington golden bullet både h.p. og vanlig det samme kan sies om cci minimag, federal lightning og winchester subsonic. Det rifla mi ikke liker er de såkalte hyper velocity, som yellow jacket, cci stinger, rem.viper. og cci velocitor. Det eneste av hyperammo den liker er winchester laser, der skyter den akseptable samlinger. Det er jo ikke sikkert det samme gjelder for andre weihrauchrifler. men prøver man får man svar. Hva ellers kan sies om rifla, joda, det er en meget pent laget rifle og den skyter som sagt meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Med lapua hi.vel. h.p ca. 12mm, remington golden bullet og cci minimag ca.16 mm.

fedral lightning ca. 12 mm det samme med winchester subsonic. Men skal man ha virkelig god presisjon har jeg prøvd gamle eley club extra eps. Da havner mange av samlingene under de magiske 10 mm. Winchester laser ca. 20 mm.

Link to comment
Share on other sites

Stivpris da..Presisjonen er ingenting og si på,,er opptil figuren bak.. :wink:

Den ligger som støpt i henderne.Nydelig avtrekk

 

Ja jeg er storfornøyd.Eneste minus er at sluttstykket bør stå i bakre stilling da en setter i magasinet.da dette er ei konkuransebørse.

Det som skjer om en lar sluttstykket stå i nedsatt stilling da blir patronen oppskrapet og treg mating på første ladegrep..

 

Litt toskete forklart kansje.

 

JMonsen var den som avgjorde da eg kjøpe den..Han gikk god for børsa..

Link to comment
Share on other sites

Tror krico gikk konkurs for en god stund tilbake. jeg vet kongsberg small arms kjøpte opp produksjonsrettighetene og restlageret til krico. dette begynner som sagt å bli en del år siden og jeg vet ikke om varemerket er solgt senere. Har ikke snakket med de gutta på kongsberg på en del år nei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...