Jump to content

Liberale våpenlover


Target

Recommended Posts

Norge har nok en av de mest liberale v?nlovene p?erdensbasis, i sveriger er det jo en v?ngarderobe p? v?n, i danmark tidbegrensede lisenser osv og ikke over kaliber .38 SVJV. Finland er muligens noe mer liberalt en Norge, ogs?ror jeg sveits er greiere og det samme gjelder Tsjekkia, selv om det har blitt strammet inn der ogs? de siste ?ne. Utover det kjnner jeg ikke til noen land som har s?ig bedre v?elovgivning en Norge.

 

N?det gjelder USA og Gunshows s?kal det meg bekjent gj? en bakgrunnsjekk av kj? n?det selges v?n, p?ik linje med det som ved kj?v fra en FFL. Det eneste tilfelle jeg tor man ikke trenger en slik sjekk er n?et er to private personer bosatt i samme stat som gj?n handel seg i mellom privat og face to face. (og da ikke p?t gunshow)

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig det er begrenset til 6,

Men det gjelder ikke bare jaktv?n. De svenskene jeg kjenner sliter med ??nnvilget noe utover garderobens v?n ogs?il konkuranse osv. Dessuten m?an skyte til gullmerket for ??nnvilget h?v?n.

Finnland har ikke noe garderobe meg bekjent. Nederland har konkurranse garderober p?(6) v?n og inntil 6 til jakt, om du kan dokumentere behov og jaktmuligheter.

 

P?en annen side er det jo mulig ??nnvilget helauto i sverige... til Kpist konkuranse.

Link to comment
Share on other sites

P?Gunshows i USA er det etter egen erfaring ikke bakrundsjekk med handel mellom private.

Resultatet av denne politikken s?eg der borte i h? En fabrikkny Glock av siste generasjon fra en forhandler p?unshowet gikk for 500 dolares, mens en sliten Glock av f?e generasjon fra nprivatperson gikk for 750 dolares.

Alts?e som etter ?gheta der borte sitt syn ikke skal ha v?n, m?are betale en noe h?e pris.

Reglene for denne typen omsettning varierer fra stat til stat.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...