Jump to content

Sprekk i stokk på banemauser. Tips?


B6284FT

Recommended Posts

Jeg oppdaget her en dag at der var en sprekk i stokken p?anemauseren min. Har dere noen tips til hva jeg kan gj?

 

Her er den godt synlig.

DSC00111.jpg?t=1267213051

 

DSC00112.jpg?t=1267213096

 

DSC00108.jpg?t=1267213118

 

Vurderer ?ette inn en skrue som vist p?et midterste bildet, og evt. f?mellom noe lim i sprekken f?en skrues sammen. Men da m?oe av beddemassen fjernes for ??ontert skruen, tror dere at det blir nokk anleggsflate til l?kassen om jeg fjerner noe av beddemassen bak hullet?

Link to comment
Share on other sites

Ville ha pr???nn lim ja!

 

En forsterkning er p?in plass. Du kan jo bore ett hull og lime/bedde inn en skrue/gjengestang som det ikke er hode p?Tror ikke du trenger ?? redd for anleggsflaten ved tangen. Rett bakover b?et nesten ikke v? noe i det hele tatt. Under burde det v? lett ?eparere litt.

 

35 VRM

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Fikk tilsvarende sprekk p?in M1A for noen ?siden.

Jeg boret sm?ull inn i sprekken og fylte sprekken med Casco Polyuretan trelim og satte dette under press med tvinger.

Denne reparsjonen har n?oldt i ca 10 ?jeg kan ikke annet en v? forn?med Casco.

 

Mvh.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan f?il ?ette inn gjengestang opp igjennom pistolgrepet (nedenfra) er det best, s?lipper du ?orti beddinga. Hullet plugger du med en treplugg tilslutt. Jeg ville brukt epoxylim (aralditt) eller rett og slett lynlim. Dette bl?r jeg inn ved hjelp av trykkluft, press ?n sprekka s?ye du t?dytt inn lim og bl?det videre med bl?pistol. Bor opp hullet til gjengestanga litt over m? sett inn stanga med aralditt og sett den inn i hullet. Plugg igjen hullet og t?av overfl? lim. for best mulig resultat b?u presse sammen flatene med limtvinger e.l.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...