Jump to content

Liten jaktrapport fra England


Anders

Recommended Posts

Har akkurat kommet hjem igjen etter en fin jakttur til England. Turen var arrangert via venner på Accurate Reloading. Geirandres og Seawolf her fra forumet var også med.

Dette er egentlig ikke trofèjakt, men mer som culling med mulighet for et og annet trofè.

 

Turen startet forrige onsdag med dåhjortjakt i Holtye (Sussex). Vi hadde her to økter i tårn og en økt på smygjakt.

Jeg fikk skutt min første dåhjort. En fin liten hind akkurat i det mørket var i ferd med å ta overhånd.

 

IMG_8427b.jpg

 

Det ble skutt to dåhjorter til, samt en rev i dette området. Fredag morgen reiste vi nordover til Gt. Livemere (Suffolk). Her var det muntjac, rådyr og en sjelden dåhjort på menyen.

Her er boligen vi bodde i. Også her var det tid til tre økter på jakt etter hjortedyr. I tillegg avsluttet vi uken med en dag etter duer.

 

IMG_8446b.jpg

 

Engelskmenn kan lage lunsj...

 

IMG_8441b.jpg

 

Første kvelden vi var ute var jeg så heldig å skyte fire muntjacer. To bukker og to hunndyr.

 

IMG_8461b.jpg

 

Den ene bukken var vel det vi kan kalle brukbar. Den ene gevirstanga var riktignok brukket ved basen, så det var nok en gammel slåsskjempe.. :)

 

IMG_8466b.jpg

 

God mat og godt drikke skapte god stemning på kveldstid.

 

IMG_8478b.jpg

 

Duejakta blei dessverre ikke som forventet. Duejakta i England i februar er "legendarisk", med gode sjanser for store fangster. Været spilte oss et puss. Snø, sludd, regn og vind var ingen god kombinasjon i forhold til jakt over lokkeduer. Vi blei utplassert i hvert vårt skogsholt. Dermed blei det skudd på høye overflygere. Fangstene blei dårlige. Dette er to av de tre jeg fikk. Interessant opplevelse uansett!

 

IMG_8493b.jpg

 

Alt i alt en kjempeflott tur til England med gjengen fra AR. Dette har blitt en årlig tradisjon, så nå er det bare å glede seg til neste år.

Link to comment
Share on other sites

Kult! Er kontraster til neste helg i alle fall. :-) Ingen vits å ta på slips og sixpence tror jeg...

 

Synd med den muntjacen, den så ganske lang ut. På den annen side ser den ut til å mangle øyetakk? Om man skal sammenligne rådyr blir det vel kanskje en puslete sekstakker - med én stang ;-).

 

Gleder meg til tur!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...