Jump to content

Montasje for rødpunktsikte på kombi


hjortefot.com

Recommended Posts

Først av alt, dette er mine svake sider.

For å være helt ærlig så er jeg grønn på dette med montasjer, baser og ringer

 

 

Jeg vurderer å ha rødpunktsiktet på kombien som supplement til de åpne siktene.

 

Siktet er et slikt:

opplanet-burris-1x-35mm-speeddot-135-sights-3.jpg

 

 

Originalmontasjen på siktet passer ikke til sporene på kombien, sporene er for smale.

Målet er å kunne ha rødpunktsiktet parat i sekken og kunne montere dette rimelig kjapt dersom det trengs. 90% av tiden vil jeg bruke de åpne siktene.

 

Hvilke alternativer og muligheter har jeg?

 

 

 

P.S

Har søkt, men ikke blitt klokere

Link to comment
Share on other sites

Det KBJ skriver er en sanhet med visse modifikasjoner. Jeg har FinnClassic montasje på Lincoln Kombien min. I starten fungerte det bare middels, og børsjemakeren klødde seg mye og lenge i hue før han oppdaget at sporene i sikteskinna på Lincolen ikke skrådde ned og inn med samme antall grader som låsekloa på FinnClassic montasjen. Det ble frest inn et stykke av sikteskinna slik at gradene stemte over enns med låsekloa. Etter det har montasjen vert veldig bra og treffpunktet er likt hver gang kikkerten har vert av så lenge jeg strammer med samme kraft.

Jeg husker ikke lenger hvilke grader det var på sikteskinna og kloa, men jeg husker at det var 15grader differanse.

Tipper nok at det er en del kombier ute i kongeriket som ikke yter sit beste fordi jegere og våpenselgere ikke er klar over denne lille forskjelden. Annlegsflatene vi snakker om er vel små nok i utgangspunktet, om de ikke skal "ligge og ri" på vinkler i stede :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

hei et greit alternativ for montasje på kombier og også 22 våpen er og

få en børsemaker til og montere en weaver eller piccatiny skinne på børsa.

så kan du brukke feks leopold qrw ringer og da enkelt bruke forskjelige sikter til våpenet.

nb ikke gå for den enkle alu, skinna som du selv fester med skruer oppå skinna

den er ikke stabil nokk og gir også hele skinna svinerygg,

 

selv fikk jeg montert en skinne hos gresvig på baikalen min der ble det boret hull.

er fornøyd med denne løsningen, men du må be de som utfører arbeidet og senke skruene ned i skina

da du gjerne setter på et sikte som gir deg problemer hvis skruene stikker opp av skinna

denne løsningen er grei da skinna bygger så lite høyde att du kan velge og bruke åpne sikter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...