Jump to content

Lading til Ruger New Vaquero i 45LC


martinJ

Recommended Posts

Hei og hopp, er iferd med å anskaffe meg en Ruger New Vaquero i 45LC, die sett kommer også til å bli kjøpt inn.

Noen som sitter med noen gode og trygge ladedata for dette kaliberet i denne revolveren, er klar over at denne ikke tåler like saftige ladninger som blackhawk og old vaquero.

Bruker Vithavuori krutt N340, N330 til pistolpatroner (9mm & 45acp), men kjøper gjerne en dunk med mer ideelt krutt dersom dette trengs, ønsker også tips om gode og rimelige kuler og hvor jeg kan få tak i disse.

 

Mvh

 

Martin

Link to comment
Share on other sites

Selv om revolveren antagelig tåler litt mer , enn en standard SAA, bør du for holde deg til data for den. Det er nok lite norske data å finne, men totalt er det likevel ganske mye som er publiserte i forhold til antatt styrke på våpen typen. Om du skulle øke ladningene dine, er det i sikkerhers sammenheng, bare 1/10 å hente.

Link to comment
Share on other sites

Blykuler får du rimelig hos Clarry Haglund - ligger rundt 50 øre kula i .45 kal.

 

http://home.broadpark.no/~trudlang/leadbull.html

http://home.broadpark.no/~trudlang/45lc.html

 

En snill ladning som jeg bruker er 6,7 grains med N340 bak ei 200 grains blykule

eller 7,1 grains med N340 og 180 grains blykule.

Da jeg startet med Westernskyting i 97 (1997 ja) var det 6,2 med N340 og 250 grains blykule.

Vil ikke tro at disse ladningene vil blåse top strap'en av en NM Vaquero.

Ser at ladeboken nr 4 går fra 9 grains til 10,5 grains med N340 og 200 grains blykule.

Samme ladningen for 250 grains Hornady JHP

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...