Jump to content

Åtejakt og lokking på rev kombinert?


Glenn2846

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har sittet ute på åte noen kvelder nå, og hatt noen få rever inne på åte. I tillegg så har jeg sett og lest mye om lokkjakt etter rev. jeg begynte da å tenke på om kanskje å lokke på reven mens jeg sitter på åte gir bedre effekt?

 

Er det noen som har prøvd denne kombinasjonen, å merket noen bedre resultater?

 

 

Mvh

G.E.H

Link to comment
Share on other sites

Tja, noen har hatt suksess med det, men jeg ville ikke gjort det. Virker "feil" for min del, men hva vet jeg?

Dersom åtet ditt er på et stort, oversiktlig jorde kan du jo prøve men ved et åte i skogen tipper jeg at reven vil holde seg ute av syne til den skjønner bløffen. Men det er neppe noe vits før skaran kommer, da er reven mye mer villig til å løpe litt. I løssnøen vi har nå, løper den ikke lengre enn ca 300m for å komme på lokk, men på skare kan den fort løpe 2km for å komme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet å lokke fra gluggen dersom det har vært for stille og kjedelig, men jeg kan ikke si det har blitt noe renn av rødpelser ut av dette. Det har nok kommet rev etter ei stund, men ikke slik at jeg kan si sikkert at det var lokken som gjored utslaget.

Bruker Pee-Wee, og synes jo at jeg får til en salig jammer, men reven er visst ikke enig.

Lokking fra glugg kan slå begge veier. På lokk får en inn de store, som tror de kanskje kan klare å stjele et bytte fra en mindre stakkar. Da kan det jo hende at mindre rever i nærheten likegodt stikker av i stedet for å ta seg en tur på åta.

 

dn25p1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening er de små muselokkene av typen plastblære å foretrekke, fremfor en hubertus rådyrlokk. Vil tro du kan lokke inn rev med denne også, men det låter ikke på langt mer på realistisk som en korrekt anvendt muselokk.

 

Har selv en lohman. Skutt 2 rev med den tilnå i år..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...