Jump to content

Pussing av heldempet salong?!!?


kvammenj

Recommended Posts

Alm demperne har bare en negativ ting, og det er pussingen. Det legger seg kondens og korrogerende gasser på løpet pga ekasansjons hullene i pipa.

Jævlig irriterende når blyslagg løsner fra stålrøret å ligger å lager en bjelle lyd, jeg har redusert og snodig hørsel så jeg lurte fælt på hva det var jeg hørte :lol: .

På min ande "alm" monterte demper fikk jeg en annen børsemaker til å unnlate de hullene i pipa og blånere selve pipa. Ikke bare lykke... Jeg må bruke sub ammo.

Den alm monterte demperen jeg hadde på min sako finnfire hadde masse marskinerings merker etter at pipa ble dreid ned. Pipa var heller ikke blånert, dette resulterte i masse rust.

 

Hvis du har slurvet med vedlikeholdet, så legger det seg avleiringer av bly og slam rundt pipa og inne i røret som går over pipa. Dette røret er ikke det enkleste å reingjøre.

Men en pussestokk for hagle noe stål ull litt lurium og det blir bra.

 

Dette slipper jeg med min heldempede anshütz. Hvis jeg skrur bort alm demperen å setter på en rimfire a-tec demper sparer en nesten 300 gram. Men det er vel i grenseland hva regelverket tilsier.

Link to comment
Share on other sites

Ingen hokuspokus å pusse en heldempet salongrifle og på disse trengs det virkelig!

Fremre demper i seg selv er jo grei, men i bakre demper så bygger det seg opp pyramider med kruttslam der portene i pipa er og etterhvert så løsner disse eller i værste fall tetter portene.

Ta av bakre demperrør og gjør dette reint, puss løpet og lakk det med flere lag sinkspray - da ruster det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...