Jump to content

Revevarsler


olegut92

Recommended Posts

Du har sikkert sjekka, men for å være sikker, er du sikker på at batteriene er oki? Ikke bland nye og gamle batterier.. :wink: Har en sånn jeg og, men syntes den er litt treg på utløseren. Piper ikke på en ugle som letter engang, men har ingenting å sammenligne med da :roll: noen som har det?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Ble positivt overrasket over prisen på denne; så jeg kjøpte en i fjor...

Var bare problemer med den.... kom aldri i drift/bruk!!!

 

Det største problemet var at den ulte i ett sett sålenge det var kuldegrader... prøvde alt mulig...

Totalt bortkastede penger... skulle heller gått for en skikkelig med en gang! Den ligger fint i skapet, og der blir den!

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en formening om det er mulig og få tak i en revevarsler som sender sms ved aktivitet på åta?

Burde jo være mulig i dag og få tak i - men finner nær sagt ingen info på nettet om dette...

 

Enher tilbakemelding er en god tilbakemelding :D

Det var en ny svensk viltkamera som jeg bestillte(og betalte?) på ei Norsk side som sikkert er bra når den kommer :roll: Men ellers så har jeg brukt Dakota MURS alert som går på jaktradioen med stort hell. Denne sender flere kilometer i åpent terreng(1,1 Watt) og akkurat nå står den ved et rådyr i veiskråningen og sender hjem ca 1 km i litt kuppert terreng. Kan anbefales

 

http://www.dakotaalert.com/manuals/Murs-Alert.pdf

 

EDIT; Det var dette MMS kamera; http://www.abcfritid.no/eshop/main.aspx?page=article&artno=ABC000_SISCAM01

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik Driveway Patrol til under tohundrelappen og den har hengt ute siden november og funker enda. Har riktignok et "tak" over sender, slik at det ikke snør på den. Mulig den ikke er veldig følsom men bikkjer reagerer den ihvertfall på. Har ikke hatt rev på åtet enda.

 

Bestilte et slik MMS-viltkamera fra ABCFritid for lenge siden. Etter lang tid kom en pakke med to par sko. Ikke hørt noe fra dem siden. Ikke fått noe faktura heller, så da var det jævli synd at skoa ikke passa ... :) Ikke veldig imponert over butikken.

Link to comment
Share on other sites

Saywhat? Over kilometern og rett inn i jaktradioen? Supert! :P

Hvor fant du denne og hvilket prisnivå ligger den på?

 

Men ellers så har jeg brukt Dakota MURS alert som går på ...google 3 utvalgte ord i setningen og du finner flere. på daktoa hjemmeside, cabelas, haugevis av plasser. koster 120 dollar. Sender på 5 frekvenser og 20 subkanaler. 152 til 155 mHz. Trykk inn rett frekvens på jaktradioen og du er i mål

Link to comment
Share on other sites

Takk for kjappe svar. Tydeligvis finnes ikke en slik varsler ennå da. Det åtet jeg har mest aktivitet på ligger 25 minutters kjøring hjemmefra, så jeg vil ikke få inn varsler på jaktradioen på det holdet gitt..hehe. Det viktigste for meg - og som antakeligvis er viktig for andre som ønsker of virkelig effektivisere gluggjakta si er jo og finne ut når på natta det er mest aktivitet. Derfor hadde det vært knallbra med en varsler som sendte sms til telefon ved aktivitet - da får du jo eksakte tidspunkt - og slipper og sitte oppe og lytte til jaktradio.

Jeg forsøkte med moultriespy kamera med LED-blitz, men det var ikke følsomt nok, og klokka på kameraet gikk løpsk av en eller annen merkelig grunn.

 

Vi har jo hundepeilere som sender info fra ett simkort i senderen, jeg synes det er merkelig at vi sendte mennesker til månen for flere tiår siden, kan sette kameraer på knappenålshoder - men vi klarer f.eks ikke og få tak i en gps peil til dachs med sender på størrelse med ett aa-batteri???? Noen MÅ jo holde igjen på teknologien her..hehe

 

Uansett, her er en beskrivelse av antakeligvis samme sak du refererer til som du kan finne på www.vildsvin.se

 

Åtelövervakning IR sensor med mottagare

Art Nr OVERVAATEL

En PIR-sensor som reagerar på värme och rörelse känner av när viltet är inne på åteln eller går förbi på viltstigen. Sändaren skickar en signal till Din mottagare som talar om att det är vilt framme.

 

Räckvidden från sändaren till mottagaren är ca 3 km. Mottagaren består en en radioenhet med hörselsnäcka. Du kan koppla in upp till 4 st sändare till samma mottagare.

 

Komplett set med mottagare och sändare. Ca 8 dagars leveranstid.

 

Pris SEK 3950.00

 

Order

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...