Jump to content

NM-blodspor 2010: Nye retningslinjer


eies

Recommended Posts

hunden.no fann eg denne sida om nye retningslinjer for NM-blodspor: "Nye retningslinjer for NM-blodspor" av Inger Handegård

 

http://hunden.no/artikkel.html?news.nid ... der.tid=38

 

I farten finn eg ikkje noko om dette hjå NKK eller NJFF enno, so dette er nok ferske nyhende.

 

Det er tydelegvis enklare å kritisera retningslinjene enn å gjera noko konstruktivt med dei, for i kor stor grad er dette eit framsteg når det gjeld kvalifisering til NM-blodspor...?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Eneste forskjellen jeg kan se i farten er at den ene av 1-premiene (3x1 er kravet) må være tatt i NM-året. Urettferdig overfor de som bor langt nord med snø til langt utpå våren å kunne kvalifisere seg.

Ellers er det vel likt med loddtrekning og kamp om plassene da det minste antall hunder de må kunne ta er 30. Det er etter min mening altfor få hunder; jeg går ofte vanlige sporprøver med flere deltakere enn det. Det burde vært minstekrav om 50 bikkjer.

Link to comment
Share on other sites

Einig med jaktlykke!

 

Tidlegare veit eg at det år om anna faktisk vart delt ut Kongepokal til vinnaren av NM-blodspor. Og å dela ut Kongepokal til ein deltakar utplukka ved loddtrekning, trur eg neppe Hans Majestet hadde sett pris på. (NB!: Kanskje det er slutt på å dela ut kongepokal på NM-blodspor... ?)

Link to comment
Share on other sites

Eg har rikeleg med 1.pr, men "berre" ein HP. Prosjektet mitt for sommaren blir då altså å delta på så mange prøvar eg kan, evt. kontakta domarar i nærleiken som dømer bevegelege prøvar. Og målet mitt må då vera å få 2 HP-ar for å vera "sikker". Men heilt sikker på deltaking er eg likevel ikkje, for viss det er mange med 3 HP-ar, so vert det loddtrekning...

 

Og endå verre: Rykte seier at for "den og den" domaren er det så godt som umuleg å få HP. Korleis skal eg kunna "sila ut" desse. Har nokon ei liste....

 

Nei, dette vert ikkje enkelt. Å stilla med ein "bedre" radvin til dommaren, på innerlomma, går vel heller ikkje. Då kan eg vel risikera å bli diskvalifisert frå alle prøvar i overskueleg framtid...

 

At det skal vera so vanskeleg. Det beste er nok å slappa av og seia som det vert sagt i Flåklypa-filmen: "Time vill sjåvv""

Link to comment
Share on other sites

Eg fekk tips i Retriver miljøet att det smarte er å gå prøver Østafjells da HP sitter løsere der enn Vestafjells...

Men aner ikkje om det er hold i denne påstanden....

Link to comment
Share on other sites

Du kan bare gå to bevegelige prøver og så er det jamt slutt. Du er heller ikke sikra selv med flere enn 1 HP (det er jo drøssevis av gamle HP-er ute og går; premiene til bikkja gjelder fra hele karrieren - det er kun den ene som må tas i år....)

 

For min del blir det bare èn spormulighet da jeg skal dømme selv eller drive med konkurranseskyting på de aktuelle dagene her vestpå. For min del er det uaktuelt å reise Norge rundt i håp om å sanke premier :)

 

PS: Den dommeren som lar seg kjøpe bør sparkes så langt ut i skogen som bare det er mulig :twisted: .

Link to comment
Share on other sites

For ordens skuld: Det med bestikkelse av domar var ironisk meint frå mi side. Reknar med at både hundeførar og domar vart "ekskludert" viss noko slikt vart oppdaga.

 

Å "reise Norge rundt" er nok uaktuelt også for meg. Økonomien avgrensar det, nokså fort. Men så lenge regelverket tillet det, så kan me vanskeleg kritisera slike "reisande".

 

Her er nok mange hensyn å ta. Men å få regelverket litt meir rettferdig/godtakbart, må vera ei ok målsetjing.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok noen som spekulerer i sånt... samt noen som også prøver å bestikke dommeren til å få en bedre premiering. Men forhåpentligvis er de i et fåtall.

 

Jeg synes det er rart at reglene ikke er å finne på NKK eller hos arrangøren selv (de kunne ikke svare på spørsmålet mitt om reglene), men at de ligger på en annen hjemmeside (hunden.no og kennel Desperado).

Link to comment
Share on other sites

Dei som spekulerer i slikt, undergrev status/autoritet til prøvane dei er med på. Har aldri opplevd noko slikt sjølv, men slikt føregår jo evt. i det skjulte.

 

Men det eg har opplevd, både på sporprøvar og ved eksteriørdømming, er deltakarar som går inn i "tøffe" diskusjonar med domaren, tydelegvis i håp om ein betre plassering. Slikt vert tydelegvis godteke i miljøet. Men på meg verkar dette ikkje til å vera "fair play". Men det er kanskje avlegs i våre dagar.

 

Elles er eg einig med jaktlykke: Har ingen grunn til å tvila på at det er rett, det som står i den ovanfor-nemnde bloggen. Men veldig rart at dette ikkje ligg ute på sidene til NKK (eller NJFF).

Link to comment
Share on other sites

Her prøver man bare å behandle symptomene, og ikke det reelle problemet: 600m med 4 rette vinkler er en altfor enkel prøve for å skille Norges beste sporhunder. Det blir som om kvalifiseringskravet til NM i høydehopp er 140cm, og i NM ligger lista på 140cm, og så skal de stakkars dommerne prøve å anslå hvor godt de beste hopper! En dommer ser et hopp og anslår at hopperen kunne klart 198cm, en annen dommer ser et helt annet hopp og skal "tippe" om det hadde vært høyere eller ei! Nei, blodsporprøven i dag er latterlig enkel og alt for forutsigbar, nærmest en fornærmelse mot de beste hundene, og hvis man ikke vil gjøre noe med det, vil diskusjonen om HP skal telle eller ei fortsette til evig tid. Her er mitt forslag: 3x1pr på blodspor, og man er kvalifisert for å delta i en "NM-klasse" på blodsporprøver. Sporene i NM-klassen arrangeres noe alà dette: http://dansk-retriever-klub.dk/billeder ... lement.pdf (DM- eller mesterskabsklassen), og resultater herfra er kvalifisering for å komme til NM, som selvsagt også arrangeres etter samme regler. Ja, det er litt mer arbeid å legge sporene, men det er etter min mening verdt det.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir litt åff topikk. Og ideelt sett kan eg nok vera einig. Men å finna nok antal sporleggjarar til ei prøve, er ikkje alltid enkelt. Difor er eg sterkt mot å innføra enda meir innvikla reglar for dei beste ekvipasjane. Godkjenningssporet slik det er i dag er heilt ok.

 

Hald på det. Det er ikkje der problema ligg.Gi heller betre kurs og opplæring til domarar og sporleggjarar. Her høyrer ein om mykje rart - til og med frå NM-konkurransane.

Link to comment
Share on other sites

Det med at det er enklere å få hp av enkelte dommer en andre har jeg selv opplevd, Jeg har også diskutert dette med dommere, og det er mange av de som har forskjellige syn på når hp skal deles ut,

Så den eneste måten å få dette bedre på er flere samlinger for dommerene, samt at de må gå flere dommere på enkelte spor for å sammenlignde dømmingen

Link to comment
Share on other sites

HP er noe en dommer kan gi utfra hans/hennes personlig oppfatning av hva som bør premieres utover det at ekvipasjen har gått til en 1 premie. Det er like mange meninger om hva det skal være som det er dommere - derfor mener jeg at HP som uttakskriterie må vekk.

Et system som woodleigh skisserer høres nok vanskelig ut å gjennomføre - men jeg er enig i at det vil kunne heve både nivået og ikke minst skjerpe ekvipasjene for å nå opp.

Link to comment
Share on other sites

Eg kunne faktisk ynskt meg både Inger H. og jaktlykke i den nemndi som (forhåpentlegvis) skal revidera reglane neste år!

 

Kva med å vurdera antal 1.premiar i forhold til antal prøvestartar? For har du ein middels god hund og reiser land og strand rundt, vil du før eller seinare få både 1. pr. og HP-ar.

Link to comment
Share on other sites

Frå det eg vel å kalla "velinformert og påliteleg hald" har eg i kveld fått opplyst at det i år vert sett opp KONGEPOKAL på NM. Håpar dette er å finna på NKK sine sider snart.

 

Flott for den som vinn! Trist for dei som ikkje får delta då dei tapte (ei eventuell) loddtrekning.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nei, verda går framover. Også når det gjeld kvalifisering til NM Blodspor.

 

For å få systemet endå betre, kunne eg ha ynskt eit eller anna system der ein ser på alle startar ein hund har hatt, og der kvalifisering vert gjort etter eit gjennomsnitt-system. Dvs at alle startar/konkurransar tel. Då vil ein finna den beste prøve-hunden. Og ikkje slik som no der ein i nokre tilfelle kan koma til å favorisera dei som reiser land og strand rundt -og desse vil jo som regel av og til slumpa til å få ein god premiering.

 

Blant dei ståande fuglegundane skal det visstnok finnast eit slikt system. Kan nokon fortelja/linka til meir om dette?

Link to comment
Share on other sites

Det "ryktet" eg har høyrt, er ein slags "serie"-opplegg. I staden for å kåra "Årets beste" på bakgrunn av antal gode premieringar, tek ein i DETTE systemet også hensyn til antal prøvestartar. Så å farta "land og strand" i håp om at ein ein og annan gong skal slumpa til å få ein 1. premie, nyttar ikkje viss ein vil hevda seg her.

 

Gode resultat på få prøvestartar er det som nyttar her.

 

Og det gir etter mi meining også svar på kva som er den beste hunden.

 

TomMarius, send meg ein link, då blir eg glad!

Link to comment
Share on other sites

Nja, nå er jeg ikke helt up to date på dagens prøveregler, men det du sikter til her er vel noe som er fra NKK generelt hvis jeg ikke husker feil. Skal se i løpet av de neste dagene hva jeg finner frem til av informasjon om dette (Hvis jeg husker det :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...