Jump to content

Kappe blyspissen?


Sigurd2verud

Recommended Posts

Det har seg slik at jeg har en bråte med ammo til .222, blyspiss fra S&B. 50grs. Disse er litt gamle, og har fått den feilen som mange blyspisser får, nettopp at de har blitt skeive i spissen. Har testskutt dem, og samlingene er ikke akkurat bra..

 

MEN, hva om jeg kutter av spissen slik at det blir en flatneset kule? Har gjort det på en patron, og den ble ganske fin faktisk :)

Vil det være farlig å skyte disse på noen som helst måte?

Må også legge til at jeg er litt skeptisk til patronene ellers også. Det er klare tegn til at hylsene er skutt før, selv om dette er fabrikkammo! Hylsene er mørke, og enkelte har skader på hylsehalsen og merker etter riflinga i løpet på tuppen :?

Jeg kikka gjennom pakkene og fant faktisk en som var satt FEIL VEI :!: Åltså en "Wadcutter" :lol:

Link to comment
Share on other sites

nå er det vel kjent at de gamle s&b 222 kulene ikke er helt på nett. Brodern har gamlekombien min. Der er det skutt litt s&b med varierende hell. Noen hylser sprekker, noen kuler går skikkelig ut, testa med ei pakke Norma, og hylsene er like fine, og presisjonen er mye bedre. Er nok av den lotten med "søpleammo" du har tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt skeptisk til S&B kulene. får 3-4 cm spredning på disse på 100m i 6,5 sauern min.

 

Ang det med avfilte blyspisser.

Har prøvd det med noen blyspisser. filte de helt flat. akkurat samme treffpunkt på 100m, samme presisjon som kula med spiss....

 

Samme skjedde med 5 stk hornady A-max som vi plukka(skar) av plastspissen på. samme treffpunkt og samme presisjon som orginalkula.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...