Jump to content

Blaser S2 Safari


flanged

Recommended Posts

Er det noen her som har denne dobbelrifla og kan legge ut sine erfaringer om denne ?

 

Er det slik at jeg kan kjøpe løse piper i de aktuelle Safarikaliberene på lik linje som andre Blaservåpen ?

 

Hvilken kikkert bør holde stand mot slike grove kalibere som f.eks. 470 NE ?

 

S2_sti_12.jpg

Link to comment
Share on other sites

HVIS jeg husker rett, så har Blaseren den dumme "featuren" at den sikrer automatisk når man brekker våpnet , også etter at man har skutt to skudd.

dvs, tenk deg følgende: Du er på bøffeljakt, og skyter to skudd på bøffelen som ikke stopper. Kommer rett mot deg. Du brekker våpnet og lader om så fort du klarer. Du må nå huske å avsikre våpnet igjen, før du kan skyte videre!

Så på AR.com er ikke Blaseren det våpnet man helst anbefaler til farlig vilt

 

Ville heller kjøpt en Heym, Merkel, Searcy etc istedenfor.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner problemstillinga cardinal, og takker for ditt innspill. Greier ikke bøffelen å dø på 2 skudd med 470 NE før jeg eventuelt har ladet om, så får guiden hjelpe meg !! :mrgreen:

 

Jeg har valgt å høre erfaringer om Blaser S2 og ikke de overnevte dobbeltrifler som Cardinal sikter til.....

Link to comment
Share on other sites

Krieghoff og Merkel har en ting til felles løpene er lodda.Dvs er børsa godt regulert går det som regel greit.

Ingen skruer som kan løsne. Blaser S2 Safari derimot har fritt liggende piper hengt opp i et brille stykke på munningen.

På undersiden ( Ved Framre del av forskjefte) ligger en liten kile mellom pipene. Denne har 3 skruer som en kan bruke til å regulere samskytningen.

 

Vil denne egenskapen/skruene løsne ved skyting av slike grove kalibre, eller er denne patenten sikker nok ?

Link to comment
Share on other sites

HVIS jeg husker rett, så har Blaseren den dumme "featuren" at den sikrer automatisk når man brekker våpnet , også etter at man har skutt to skudd.

dvs, tenk deg følgende: Du er på bøffeljakt, og skyter to skudd på bøffelen som ikke stopper. Kommer rett mot deg. Du brekker våpnet og lader om så fort du klarer. Du må nå huske å avsikre våpnet igjen, før du kan skyte videre!

Så på AR.com er ikke Blaseren det våpnet man helst anbefaler til farlig vilt

 

Ville heller kjøpt en Heym, Merkel, Searcy etc istedenfor.

har ikke blaseren oppspenner istedet for sikring,det er jo det samme omtrent men uansett ,skal du ut etter bøffel så for all del tren med dobbelt rifla slik at slike ting skjer automatisk.Du skal ikke tenke i en slik situasjon,det skal bare skje. :idea:

Link to comment
Share on other sites

Løpene passer nok som regel, men (for sikkerhets skyld,) kan det være kontrollert tilpassingen mellom låseblokk og nytt løpsett. Kan være nødvendig med en liten tilpassing. To som sikkert vet endel om det er Ulf Wraamann hos Norma, og Petter Korsell på Jakt & Friluft.

Ellers, når det gjelder nedspenning ved åpning så er vel det litt smak og behag. Etter min mening et klart sikkerhetsmessig pluss. Med litt trening kommer oppspenninga automatisk ( i anleggs-fasen.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...