Jump to content

22-250 til Mikkel Rev


Arn i brakken

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle prøve å overraske hr Mikkel med en liten smell eller tre. Er det noen av de ærede hjemmeladere som kan tipse om attraktive prosjektiler og lignende. Holder meg konsekvent til Norma hylser, og helst norma krutt, fordi jeg gjerne vil kunne bruke samme ladninger om ti år! Bruker Swift A-frame i 6,5-55 til Bambi og vennene hans, men regner med at A-max eller V-max kanskje passer Mikkel bedre? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kommer jo litt an på hvor viktig det er å ikke ha gjennomskyting, men Norsler BT i 50gr er svært presis i bøsja mi, 40gr samler godt, men ikke helt på høyde med 50gr kula.

35gr v max er jo et godt alternativ vis du skal ungå igjennomskyting.

Når det gjelder ladedata, har jeg lada mest med VW krutt, n 140 ga litt bedre presisjon en RA11 med 50 gr kule. Vmax 55gr så ut til og tåle høy hastihet bedre en Nosler.

Mitt forslag er Nosler 50gr lada til rundt 1030-1070 m/s med Norma 202, hvis du absolutt må bruke norma

Link to comment
Share on other sites

Husker ikke ladning, men har skutt haugevis med rev med 40grs V-max, og det er det mest dødlige våpenet/kaliberet jeg har skutt med.....

Skudd PÅ bogen har ikke gitt gjennomskyting, men traff jeg litt bak, så ble det kjempehøl.

Men reven ble på stedet, og slo ikke med halen engang..

Mener å huske 1180m/s, og outstanding presisjon.

Pokker, jeg savner den pipa!

Nå ligger'a i hylla. :|

Link to comment
Share on other sites

Takk, vyrde hjemmeladarar! Gjennomskyting eller ikke spiller ikke så stor rolle, poenget er at Mikkel kreperer fort og humant. Målet med avskytinga er å minske antallet predatorer på rådyra. I mitt distrikt det voldsomt mye hare i vinter, så jeg ser for meg mye reveyngling til vårs. Siden reven er den eneste rådyrpedatoren jeg får gjort noe med på lovlig vis så..........PANG!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...