Jump to content

Noen erfaring med FULLFIELD II 3-9X40 E.DOT ( Burris )


hjelme83

Recommended Posts

Noen som har noen erfaringer til dette merket, eller El.Dot retikkel..

 

Til den nette sum av Kr. 3 840,00

Har alltid sagt til meg selv at jeg skjulle kjøpe et leupold sikte. Men den retikkelen høres veldig artig ut..

 

Burris

FULLFIELD II 3-9X40 EL.DOT/PL.

Varenr: 315211

Burris Fullfield II m/lys.

 

Forstørrelse:3-9X

Objektiv Dia.:40 mm.

Retikkel:El.dot/Plex.

Skumringsfaktor:11-19.

Øyeavstand:79-97 mm.

Synsfelt 100 yards:11-4,3

Utvendig Obj.dia:46 mm.

Treffpunkt korreksjon pr.klikk 100 meter:6,9 mm.

Rørdiameter:25,4 mm.

Lengde:330 mm.

Vekt:369 gram.

 

http://www.schouvapen.no/produkter/jakt ... el_dotpl_/

 

[Edit] Dette skal brukes til småfugl jakt som kråke, og småvilt. Blir tvilsomt jakt i skumring og mørke.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt på kanten av hva du spør om, men Burris Fullfield II 2,5-10x50 er med i en test hos Vapentidningen. Den ligger ute på zeiss sine sider:

 

http://www.zeiss.com/4125680f002b3814/Contents-Frame/abfe4ae9a8d19df8c1256ff000560964

 

Det ser ut som en grei kikkert som har fått betegnelsen "prisvärd" for 5500 SEK. Da er kanskje ikke 3-9x40 helt ubrukelig.

Link to comment
Share on other sites

Fullfield er en relativt billig serie fra Burris.De lager en bedre serie som heter singnature og kikkerter med 30 rør som heter Euro diamond og Black diamond.

Jeg har modeller av alle typer Burris kikkertsikte på mine våpen og er storfornøyd med dem.Sammenligna i skumringa en kales 2,5-10x50 og en Burris 2,5-10x50 Euro diamond med lys.For å si det sånn:Eieren av kalesen bestilte seg en Burris 3-12x56 8)

Link to comment
Share on other sites

har en burris fullfield II selv, eller egentlig to (har en pentax pioneer også og det er i grunn bare en glorifisert fullfield II) og er veldig fornøyd. Liker dem langt bedre enn Leupolds VX-I serie i allefall. De har den ulempen at hele okkularet må vris rundt for å justere forstørrelse (irriterende ved bruk av butler creek flip-ups), men ellers er det solide kikkerter som gir mye optikk for pengene. Syns noen av modellene er litt overpriset i norge, så kan være verdt å se hva de koster å importere for USA før en kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...