Jump to content

Lure på om det er noken som har erfaring med tikka t3


Odd-Erik

Recommended Posts

Hei

Lure på og kjøpe mej en tikka t3 i kalibere 338

E her noken som he det og kan gji mej lit tips ang , han i butikken sa han aldri ha valgt tikka pga vekta og att ej kom til og kvide mej til og skyte. men vist en montera lydempar so dempa jo det litt rekyl og so kan nå en ha på ei sann dempar på stokken mot skuldra?

 

Tusen takk for svar

mvh odd-erik

Link to comment
Share on other sites

Heisann. Om du trykker "søk", og skriver inn "tikka t3", så skal jeg love deg at du har lesestoff for resten av natten :)

 

Men riktig som du sier, jeg har selv en t3 lite, men da i .223, så det går greit (forøvrig montert demper på den også)

Ville nok styrt unna 338 på en rifle som er 2.kg, men du kan som sagt montere demper.

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen til oss....

 

Hvis du ser oppe i hjørnet(høyre) så ser du en knapp som heter søk. Hvis du søker på tikka t3 der så vil du se dette er ett av de mest spurte våpnene på kammeret. Les i de og hvis du fortsatt er usikker så er det i orden å skrive å spørre i de trådene.

 

Mvh: Sauer200STR

 

Edit: hehe kimjorgen var før meg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svara :)¨

har sjølv en tikka t3 223 med lydempar og er kjempe fornøgd med den :)

 

vist en ska oppi 338 er det noke spesiell merke dokke villa hatt då so en fe opp vekta litt på riflå men til en overkommelig pris? ikkje over 20 000 vertfall skal nå ha sikte me :)

Link to comment
Share on other sites

Ingen personlig erfaring, bortsett fra en viss kvalmende følelse av å ha vært i silicon valley sist jeg hadde en T3 i nevene. Har brukt en børsemaker som har et forholdsvis lite godt forhold til T3, og hovedårsaken er at de ruster inni sluttstykket. Hadde bl.a et våpen inne som var ett år gammelt og som allerede var gravrusta inni sluttstykket, såpass at det måtte sandblåses og overflatebehandles på nytt hvis det skulle bli helt bra.

 

Synes dessuten det er så mye bra å velge i nå at det er lite poeng i å velge et våpen hvor så mange kjøpere velger å gjøre modifiseringer før de begynner å bruke det (bl.a skifter mange ut boltmuffa i plast med noe mer solid).

Link to comment
Share on other sites

Da burde du ta en titt på ei browning abolt stainless stalker. Vekta ligger der på ca 3,2 i forhold til t3`n på 2,8. Det er ei riktig bra rifle som har god presisjon og som har et godt rykte på seg. Prisen er fra 10 000. får du også råd til en super kikkert. Jeg hadde uten tvil godt fer denne i stede for en tikka :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svara :)¨

har sjølv en tikka t3 223 med lydempar og er kjempe fornøgd med den :)

 

vist en ska oppi 338 er det noke spesiell merke dokke villa hatt då so en fe opp vekta litt på riflå men til en overkommelig pris? ikkje over 20 000 vertfall skal nå ha sikte me :)

 

Jeg har en Remington 700 i .338 WM. Er kjempefornøyd med den :).

Selv har jeg trestokk på den, og har kanskje med tida planer om å bytte den ut med noe som kan camolakkeres, men da vil jeg ha en rimelig god stokk med vekt i.

Det er litt derfor jeg holder på trestokken min også, den er fin og det litt vekt i den.

 

Ellers er vel lyddemper eller rekylbrems(muzzlebrake) noe å anbefale da .338 sparker litt. Selv har jeg børsa mi inne til børsemakeren for å få montert på rekylbrems. Jeg vil at denne børsa skal få ha gromsmellet sitt, men det er vel mer smak og behag. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...