Jump to content

AR-15.. akkurat kjøpt...


Harry

Recommended Posts

Hei.. akkurat kjøpt meg en AR-15.. tror den heter SP-1.. gammel, men STRØKEN børse...

 

Den er merket cal .223... er det likevel mulig å skyte forsvarets 5,56 ammo i den..?

 

Og er det noen klubber i Bergen der det er mulig å skyte praktisk..? Vet ikke hvor dere holder til...

 

eller klubber der det er mulig å teste den...?

Link to comment
Share on other sites

Nå var jeg på nippet til starte en raljering om hvordan i alle dager du har fått tak i en slik uten ¨å være medlem av NFPS og dessutetn at det er både teit og dumt å skyte tyvegods i den...

 

Men så slo deg meg at du kanskje er ansatt i forsvaret / skyter i NROF eller slikt.

Miljø ammo er nok muligens en dårlig ide i børsa di. )mm miljø spiser i allefall løp, og jeg kan ikek tnke meg hva som skjer i et gammel løp med høyhastighets .223 i miljø..

 

Sjekk ut praktiskforbundets hjemmesider for kontakt med bergens klubben (http://www.nfps.no)

MEN

Befalings mann eller ikke. Du må ha kurs og være godkjent praktisk skytter for å kunne delta på praktisk konkurranser. Og får å få kurs trenger du pistol....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Colt SP-1 Har stigning 1-12", kammeret skal være 5.56x45, så på det viset er "Nato" ikke et problem.

SP-1 er fra før noen andre en amerikanerne tenkte på å bruke slik ammo

Snurren i pipa derimot gjør at du bør holde deg til 55grs ammo, flatbasede 62grs går fint, må egentlig prøve og se, hva slags prosjektiler pipa di stabiliserer. Løp og kammer er krommet.

Våpnet ble produsert mellom 1964-1984

Link to comment
Share on other sites

Hei.. akkurat kjøpt meg en AR-15.. tror den heter SP-1.. gammel, men STRØKEN børse...

 

Den er merket cal .223... er det likevel mulig å skyte forsvarets 5,56 ammo i den..?

 

Og er det noen klubber i Bergen der det er mulig å skyte praktisk..? Vet ikke hvor dere holder til...

 

eller klubber der det er mulig å teste den...?

 

 

www.bergensportskytterklubb.com driver med praktisk.

 

Vi er ca 4 stykker som skyter aktivt rifle, men nesten aldri på hjemmebane. Vi sliter med å få tilgang på egnet baneanlegg.

Men det mangler ikke på baner i Bergensregionen til "rett frem skyting". Du har Åsane Jeger og fisk sin bane i Åsane. 100m elektronikk, Sartor skytterlag 100 og 200 meter elektronikk. Melkeplassen huser vel en bane også, men husker ikke hvem sin dette er, så har du vel Bergen Jeger og fisk sitt anlegg på >Nestun.

Link to comment
Share on other sites

takker for svar alle sammen.. kan forsikre dere om at det hverken er tyvgods eller annet snusk.. :) er nok befalingsmann ja.. kjøpt av kollega som har brukt den lite.. så satser på å begynne litt.

 

Takker for svar, skal holde meg unna miljøammo og satser på å begynne å lade om den blir mye brukt.. ikke prøvd den ennå, spent på presisjon osv.. har tilgang på "rett frem" skytebane, men dårlig med praktiske tilbud...

 

Skal sjekke linkene og evt ta kontakt med klubben i Bergen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...