Jump to content

Hvordan bygge den beste ladebenken?


killermax

Recommended Posts

Driver og planlegger bygging av ladebenk.

Har noen av dere gode tips og råd til byggingen?

Har tenkt å bygge den i tre med 2"x2" som rammeverk.

Den jeg bruker nå er litt for høy (ca 90cm) , så jeg lurer også på hvilken høyde dere har på deres benker.

Bredden har jeg tengt rundt 50cm , da jeg tror 60cm blir for mye.

Trenger gode innspill på dette her, gjerne bilder :D

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg kunne tenkt meg med min, er at den satt fast i gulvet også. Når jeg bruker pressa til å sette i hetter ( gjelder kun et av de kalibrene jeg lader) så hadde vært fint å slippe den svikten oppover. Men siden jeg har varmekabler i gulvet tør jeg ikke borre ned noen plugger.

Ellers er benken min "kombi" benk,bruker den også som pusse benk og da liker jeg å stå. Så jeg sitter på barkrakk når jeg lader,fungerer helt fint.

Link to comment
Share on other sites

No veit eg ikkje kva du har på golvet, men min ladebenk skal stå på ei bod der eg legger fliser.

Har vannboren varme så er ikkje aktuelt med noko som går ned i golvet.

 

Eg tenker eg limer den fast med Tec7 i tillegg til ein vinkel eller tre rett i stenderverk.

 

Dersom du har mindre solid golv, slik som parkett eller laminat ville eg ikkje limt noko fast. Du vil vel berre løfte golvet trur eg.

 

Eg skal i alle fall feste min godt sidan den minste svikt i benken resulterar i mykje momentsvikt i pressa.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte 240 cm lang benkeplate på 28 mm av den lokale kjøkken produsenten. Limde å skrudde på ein 36x148 under plata i frammkant slik att eg fekk eit skikkelig annleg å skru pressa i. To stk Ø10 mm bolter og firkant skiver på undersida :D

Tok deretter to stk 48x68 og skar dei til på skrå slik att dei fekk støtte i veggen og gulvet under benken. Då blir dei ikkje i vegen for beina heller :wink:

Gjer du det slik kan du turne i ladepresse armen :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har pressa skudd rett ned i benkplata med en 4"x4" under langs kanten. Først da

fikk jeg det solid nok. Hadde noe 2"x2" til å begynne med, men det ble ikke bra. Brøt

ned hele bordet når jeg pressa store hylser.

 

Benken min nå er 1.35m lang og 98cm høg, og den 4x4 er solid og fin i fronten tvers

over, så jeg trenger ingen støtter på midten. Sitter på en slik verstedkrakk som jeg

kjøpte på jula.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...