Jump to content

Stemningsrapport fra skytterbanen (felles bildetråd)


.35Whelen

Recommended Posts

Stemningsrapport fra skytterbanen (felles bildetråd)

 

Tenkte det kunne være en ide` å ha en felles bildetråd med stemingsbilder fra skytterbanene for hele landet. Bare å poste bilder.

 

I dag var vi ute, og Leon, Mr. Drilling, Sir K, Roe, Hank m/ flere hadde en kjempefin dag med mye skyting på forskjellige hold. Fikk også prøvd Hank`s flotte dobbelt rifle i 9,3x74 også.Trivelig :D

 

106c9hx.jpg

 

2h6cd4y.jpg

 

5zqqvr.jpg

 

am2qlt.jpg

 

25fkmqo.jpg

 

119ukr6.jpg

 

e9vneb.jpg

 

9k5bg5.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå fikk jeg lyst til å dra på skytebanen selv, men det regner så da går det litt dårlig.

Regn er ingen hindring... Bare å finne en bane med skikkelig overbygg eller gode klær :wink:

 

Det ble skutt med alt fra Remington, Sako`er som 75 og TRG, en hel haug med Blasere, Zoli, Krieghoff etc etc..

Av kalibere gikk det mye i 6,5x55, 308 og 3006. I tillegg mener jeg det var 6x47, 8x57, 9,3x74 etc etc.. Mange "vanlige" og noen litt mer sjeldne kalibre. En knall dag var det uansett. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Se på høyre foten til ungdommen på bildet. Det er som regel en dårlig spøk, når en er nødt til å forklare den i etterkant :?

 

De ungdommene er så myke at det der er ingenting. Hadde det vært en gammal kæll som meg hadde jeg brekt beinet helt opp til kneèt :D (og spøken din var grei den) mener jeg :wink:

FLOTT og se at ungdommen får være med og skyte. Den karen på bilde var etter mitt skjønn ikke noe for ung til og være med. Hadde med barnbarnet da han var en tre fire så det er ikkeno problem. graahund

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg må innrømme et vist kjennskap(les farskap) til gutten på bilde. Ankelen er det ingen grunn til bekymring over, derimot liker han 6x45 `en godt så ammoutgiftene er stigende :wink:

 

Whelen, hyggelig at du likte dobbeltrifla, vi får skyte mer neste gang! Jeg fikk prøve ei dobbel 500 ne senere på dagen, det rørte på seg. Direkte festlig var det. En kompis som også fikk prøve, klarte å få av begge skudda på en gang. Det ble en minnerik opplevelse både for skytter og tilskuere :D

Link to comment
Share on other sites

Whelen, hyggelig at du likte dobbeltrifla, vi får skyte mer neste gang! Jeg fikk prøve ei dobbel 500 ne senere på dagen, det rørte på seg. Direkte festlig var det. En kompis som også fikk prøve, klarte å få av begge skudda på en gang. Det ble en minnerik opplevelse både for skytter og tilskuere :D

Ja det må jeg si.. Nydelig den Krieghoff`n. Trodde den ville bite mer fra seg, men det gjorde den altså ikke.. :D

 

Vil tro at personen som fikk dratt av begge løpa på det kaliberet fikk seg en liten karamell ja :shock: Blei det foreviget på film/bilde??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I dag var det duket for nok en lørdag med hyggeskyting sammen med jakt og skyttervenner. Fikk testa en del skudd i Finnfire`n - 22 LR med Eliten påmontert. Veldig fornøyd med hvor lett det er å holde siktepunktet på de små firkantene.. helt ned i 2cm små firkanter går fint å "dele" med trådkorset. Fikk til også noen få gode grupper helt ned i 30mm (5 skudd), men vinden gjorde at enkelte grupper åpnet seg noe mer. 200 meter ble ikke forsøkt i dag med salongen, pga. mye vind. Men Bushnell 10X40`n beviste at den holder og fungerer bra på kneppa. Blei litt skyting med .35`n også. Trivelig.

 

Nofish og Swarovskijeger

qye9vk.jpg

 

Her tester Hank biltemabenken min :mrgreen:

11j598j.jpg

 

Her var Nofish sikker på at han hadde skutt i filler Hank sin nye crono... Heldigvis blåsta han den bare overende med Norma magnumen sin.

2us91j6.jpg

 

Noen grupper med 22 lr på 100m

119c4yv.jpg

 

o7n68w.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...