Jump to content

Nye justeringstårn til s&b kikkertsikte ?


Gammelfiskaren

Recommended Posts

Har sett at det går an å skifte justeringstårn på kikkertsikter. Har en Schmidt & Bender 4-16 x 50 med elgbaneretikkel. Går det an å skaffe skikkelige justeringstårn til denne ?? Evt hvordan skal jeg søke, har prøvd forskjellig men får ikke treff :oops:

 

Edit, fant dette på http://www.schmidtbender.com:

 

bdc.jpg

 

Kunne vert interessant, er det mulig å bytte disse selv ??

 

Helst ville jeg hatt noe ala disse fra pmII:

 

parallaxPM.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gammelfiskeren skrev:

Har sett at det går an å skifte justeringstårn på kikkertsikter. Har en Schmidt & Bender 4-16 x 50 med elgbaneretikkel. Går det an å skaffe skikkelige justeringstårn til denne ?? Evt hvordan skal jeg søke, har prøvd forskjellig men får ikke treff

 

Hvis du har justeringstårn fra før på kikkerten din, så skal det gå bra, men hvis ikke så kan ikke S & B tilby dette. Det er kun Zeiss som kan etterinstallere.

Hvis så må du kjøpe deg ny kikkert.

En annen ting er at tårn til PMII tårn er ikke omforenelig med standard kikkert tårn tl S&B.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Flott, her får man svar på alt! Er jo bare merkinga jeg er ute etter, noe som synes fra førersetet.. Skulle bare hatt de høyere. Så for meg at det kanskje finnes noe man kan skru fast på eksisterende justering men det ser dårlig ut!

Ligner på classicserien, men står ikke noe på den. Sikkert noen som kan svare på om det er Classic J&F leverer med elgbaneretikkel ??

 

Edit: Er Classic ja.

 

 

Uansett; Takk for at dere tar bryet med å svare :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...