Jump to content

RCBS Rock Chucker Auto Prime - erfaringer?


Sako 30-06

Recommended Posts

Siden jeg forlengst har funnet ut at å prime hylser i RockChucker-pressa er en "major PITA" (man skal ikke ligge på kne og leite etter mange hetter på avveie under bordet før man synes det er nok) og at det er plundrete å bytte hylseholder på den håndholdte hetteisetteren, har jeg begynt å sikle litt på RCBS' Rock Chucker Supreme Auto Prime for ettermontering på pressa. Men funker den? Er den grei i bruk?

Link to comment
Share on other sites

Spent å høre hva folk har å si? jeg for min del pakka ut presse og monterte isetteren, fikla, leita - fjernet den momentant etterpå! Aldri vært i bruk på pressa mi. Videre syns jeg det er grei gymnastikk for fingrene å bruke "klemma" for isetting av knall.

 

Prøvde Forster sin knallisetter og etter at den var rett justert (var litt fikling med innstilling siden den ikke bruker std. hylseholdere til de forskjellige cal) må jeg si den kommer et godt stykke opp på ønskelista mi innen ladeutstyr, den var bra! Godt moment, kort føring av arm, måker unna 50 hylser i en fei på en enkel måte der du ivaretar kvaliteten på ladingen (liten sjangs for at knallet ikke kommer helt inn osv...) som er viktig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...